For de som er interessert.
Jeg var innom Bilradiospesialisten i Bergen igår og forhørte meg om hvilke muligheter som foreligger for DAB+ i LC 120 Gx med stor navi. Han viste meg forskjellige løsninger og inrømmet de hadde fått ymse tilbakemeldinger på Dension Gateway løsningen. MEN, så sier han: det er et firma i Japan som nå har begynt å produsere fullverdige løsninger til denne bilen. Da er det snakk om å bytte ut hele enheten til noe litt mer moderne MED DAB+. Han sa de fikk vite mer om en måneds tid.
Dette til info.
Oppdatering Bilradiospesilisten - DAB+
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Ble med: tir jan 28, 2014 5:56 pm
- Lokasjon: Bergen
Oppdatering Bilradiospesilisten - DAB+
Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120
Re: Oppdatering Bilradiospesilisten - DAB+
Er vel Beat sonic de referere til. Mere info i denne tråden :
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t
Stereoanlegg (1DIN) med DAB+, USB, AUX, Bluetooth Handsfree, Musikk Streaming i GX (med Navigasjon)
Magne
1986 LJ70
2003 120GX
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t
Stereoanlegg (1DIN) med DAB+, USB, AUX, Bluetooth Handsfree, Musikk Streaming i GX (med Navigasjon)
Magne
1986 LJ70
2003 120GX
Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX
1986 LJ70
2003 KDJ120GX
-
- Ble med: tir jan 28, 2014 5:56 pm
- Lokasjon: Bergen
Jeg tror ikke det, for vi snakket om nettopp denne løsningen også og han jeg snakket med mente på det skulle komme en spiller hvor du bytter hele hovedenheten.
Venter i spenning.

Venter i spenning.
Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120
Spent på kva dette er. Eg bruker avic f88dab med ryggekamera.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jeg laget en egen tråd for å være mere presis på dette med DAB i 120. Å bytte navienhet på 120 er ikke nødvendig på alle modeller, da det på de siste årgangene av 120 er AUX-inngang. Og da er det kanskje unødvendig å holde liv i to andre tråder som generaliserer dette med ev DAB-løsninger som Dension Gateway, MVA-81 og som i denne tråden at det vil komme en navi-enhet som erstatter den originale. Skal den ha samme kvalitet som den originale blir det sannsynligvis dyrt. Og ikke forvent et topprodukt, det er nok for mye å håpe på.
Og det er ikke i mange markeder at DAB er aktuell enda. England og Tyskland er 2, men ellers er det ganske tynt. Sverige har noen få SVT kanaler på test, men de jeg fant i sommer var svært få. Tyskland er litt lengre frem, men der tar det nok mange år før de ev. går for det. Eller kanskje det snart er streaming via LTE som kommer.
Prøv heller å holde liv i den tråden som jeg startet. Den er for modellene fram til og med 2016-modellen. Der er det ikke AUX, så her må man gjøre større inngrep enn i modellene fra og med 2007. Denne tråden gir ufullstendig informasjon til de som ikke er oppdatert, og blir villedet til kanskje å kjøpe mere utstyr enn nødvendig for å få DAB. Så derfor: bruk denne tråden:
viewtopic.php?f=39&t=24800
Og det er ikke i mange markeder at DAB er aktuell enda. England og Tyskland er 2, men ellers er det ganske tynt. Sverige har noen få SVT kanaler på test, men de jeg fant i sommer var svært få. Tyskland er litt lengre frem, men der tar det nok mange år før de ev. går for det. Eller kanskje det snart er streaming via LTE som kommer.
Prøv heller å holde liv i den tråden som jeg startet. Den er for modellene fram til og med 2016-modellen. Der er det ikke AUX, så her må man gjøre større inngrep enn i modellene fra og med 2007. Denne tråden gir ufullstendig informasjon til de som ikke er oppdatert, og blir villedet til kanskje å kjøpe mere utstyr enn nødvendig for å få DAB. Så derfor: bruk denne tråden:
viewtopic.php?f=39&t=24800
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------