Om redigering og moderering

Finner du ingen kategori som passer ditt innlegg- kan du bruke dette forumet.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
Even
Ble med: ons mai 12, 2004 7:22 am
Lokasjon: Follo

Om redigering og moderering

Innlegg av Even »

Til styret:

Å redigere i tråder og fjerne innlegg synes jeg er en svært beklagelig utvikling for dette forumet. Det gir et helt feil inntrykk av hvordan diskusjoner utvikler seg og er rett og slett historieomskriving. Dersom styret eller moderator skal gripe inn kan de gjøre det ved å appellere til folkeskikk, enten direkte i den aktuelle tråden eller direkte til dem det gjelder.

Det eneste som fungerer på sikt er åpenhet og ærlighet.

For øvrig:
I forsvaret hadde vi en regel for konstruktiv sambandsaktivitet som sa: Tenk, trykk, tal. Altså, tenk før du trykker på mikrofonknappen og taler. Dette kan med fordel overføres til et nettforum:
Tenk før du skriver og trykker på send-knappen!

Det store spørsmålet er nå om jeg tenkte tilstrekkelig før jeg postet dette innlegget... :roll:

Med de beste intensjoner,
Even
Brukeravatar
lj73jon
Ble med: fre sep 22, 2006 8:09 pm
Lokasjon: Os / Bergen

Innlegg av lj73jon »

Jeg er enig, folk må kunne moderere seg selv, og hvis de ikke klarer det, så kan de få en advarsel.

Det virker som om de fleste krangler oppstår rundt hvilke ting som er best og hvilke leverandører som er best. Smaken er jo forskjellig, så vi må vel tåle at noen foretrekker det ene fremfor det andre?

Jeg for min del synes det er greit å få mange forskjellige forslag :)

Edit: Jeg er vel forsåvidt enig at personhets bør slettes, da dette ikke er hyggelig lesning, verken for personen som hetses eller for alle andre.
ofrovold
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Innlegg av ofrovold »

Styret har sett seg nødt til å moderere innlegg i enkelte temaer.
Dette mener styret er meget beklagelig.
Dette er ingen som har ønsket dette.
Faktum er at enkelte medlemmer ikke greier å styre sitt engasjement i diskusjoner på forumet.

Når det gjelder advarseler, fører dette ikke alltid fram, ser det ut til.
Det samme gjelder oppfordring om moderasjon i opphetede diskusjoner.

Et faktum til er at jeg som moderator ikke sitter å vokter nettet 24/7.
Det kan gjøre at diskusjoner går langt ut over grensen før vi oppdager upassende innlegg.
Da vil ikke advarseler ha store virkningen.

Håper at deres oppfordring når fram til de innvolverte.

Inntil det skjer ser styret seg nødt til å fortsette moderering av innlegg.

Moderator og styremedlem
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
ofrovold
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Re: Om redigering og moderering

Innlegg av ofrovold »

Even skrev:Til styret:
For øvrig:
I forsvaret hadde vi en regel for konstruktiv sambandsaktivitet som sa: Tenk, trykk, tal. Altså, tenk før du trykker på mikrofonknappen og taler. Dette kan med fordel overføres til et nettforum:
Tenk før du skriver og trykker på send-knappen!

Even
Forøvrig et veldig bra konsept. Til etterfølgelse!
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Brukeravatar
Dag Einar
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Innlegg av Dag Einar »

Ref. Even:
Det store spørsmålet er nå om jeg tenkte tilstrekkelig før jeg postet dette innlegget...

Even

Måtte le litt nå Even, men jeg deler også Øistein sitt syn i denne saken. Noen tåler dårlig at andre har andre meninger, og gir så uttrykk for at den andre part dum, og kommer med håpløse uttrykk.
Vi bør i større grad forsøke å bære over med at noen ikke alltid har samme syn som en selv, uten at vi gjør den andre part til latter eller sjikanerer på noen måte.

På et annet forum, så ble en jeg kjenner til slettet uten å få beskjed om dette, da han stilte et spørsmål. Vi får forsøke å være bitte litte grann bedre. Vi er jo tross alt Cruisere...... :D :D :D
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Brukeravatar
Even
Ble med: ons mai 12, 2004 7:22 am
Lokasjon: Follo

Innlegg av Even »

Au, au, au.

Selv om jeg forstår styrets fruststrasjon, er den siste tidens utvikling beklagelig.

Vi må møte det onde med det gode. Å sensurere eller stenge folk ute er som å pisse i buksene når en er kald. Jeg tror en langsiktig tankegang er å møte selv ubegrunnet kritikk med argumentasjon og konstruktive kommentarer.
Styret i NLCK
Ble med: ons aug 16, 2006 9:02 pm

Innlegg av Styret i NLCK »

Vi syns dette er meget beklagelig, men når brukere får utallige advarsler og nekter å etterkomme disse må vi ta noen grep. Vi har brukt alt for mye tid til å diskutere slike negative ting på styremøter, isteden for å kunne utføre positive ting for klubben.

Husk også hva dere som forumbrukere faktisk har godkjent for å kunne skrive innlegg her!
Vedlagte filer
NLCK.JPG
NLCK.JPG (42.07 KiB) Vist 6813 ganger
Styret i Norsk Land Cruiser Klubb
Brukeravatar
knut4x4
Ble med: søn nov 14, 2004 12:03 am
Lokasjon: Elverum

Innlegg av knut4x4 »

Helt enig med even. Men det blir som å pisse i buksa ja.
Jeg gir også honør til styret for den jobben de har begynt å gjøre på nettet med åpenhet rundt styremøte og informasjon osv.
Jeg gir også honør til Roger B for at han tar opp ting, det ser ut til at det begynner å skje ting. Den størte krangelen ble vel da det begynte å dreie seg om styret? Det er vanskelig å drive klubb/styre og man må tåle litt kritikk/spørsmål.

MVH
Knut N
ØNSKER BJ 42 deler
Brukeravatar
lj73jon

Innlegg av lj73jon »

Jeg bare lurer på om Rogerbrekke er suspendert eller ekskludert? Og om han fikk advarsler om at dette kom til å skje før det skjedde. Jeg kan være enig i at han bråket litt mye i det siste, men han ble jo trukket opp av andre også, så å gi han all skylden blir vel litt feil....
shoe
Ble med: ons mai 05, 2004 10:15 am
Lokasjon: Jevnaker

Innlegg av shoe »

Peg skrev:Ser at det er en nødvendighet for sensur og endringer i forumet, vil derfor opplyse for de som skulle mangle noe eller søke noe fra roger brekke , at hendvendelser kan rettes til 97616000 eller, brukernavn colormax på offroad.no syns det er realt å gi denne informasjon om det er noe som mangler/savner noe, eller må ha noe osv fra denne mannen. :arrow:
Helt unødvendig Peg, telefonkatalogen.no eksisterer og der finner man ham.
Forresten, hva er ditt brukernavn på offroad.no, Peg?
espenlarg
Ble med: tir jun 14, 2005 3:51 pm
Lokasjon: Storlien, SWEDEN

Innlegg av espenlarg »

hvor lenge er denne personen ekskludert?
Espenlarg
shoe

Innlegg av shoe »

Christmas spirit.
Senest rettet af shoe lør des 23, 2006 2:05 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
lj73jon

Innlegg av lj73jon »

Jeg er personlig ikke enig i at innlegg skal fjernes, eller redigeres jeg mener de heller bør stenges slik at det ikke kan skrives mer i innlegget. Dette gjør det også viktigere for folk å tenke før de skriver. Unntaket er for meg personhets, som ikke har noe i et forum å gjøre. Jeg synes ikke det skal være slik at man kan skrive noe, og så etterpå be moderator om å fjerne det.

Når det gjelder RB, så synes jeg det er helt riktig å oppgi kontaktinformasjon, da han ikke har mulighet til å svare på innlegg, eller å kommentere innlegg som er rettet mot han.
shoe

Innlegg av shoe »

Christmas spirit
Senest rettet af shoe lør des 23, 2006 2:06 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
lj73jon

Innlegg av lj73jon »

Jeg synes det er helt greit å diskutere dette. Det kommer forresten ikke noe mails til folk uten at de har abonnert på tråden, dvs at de får meldinger ved nye innlegg. Og det tror jeg de færreste har gjort.

Når det gjelder hets av bedrifter, så synes jeg ikke det som ble sagt var så grovt. Noen liker en butikk, andre ikke. Butikkene får jo skryt og klager om hverandre. Representanter fra butikkene står jo fritt til å kommentere innlegg om sine butikker. Men her er det jo ekstra viktig å være forsiktige i uttalelsene.

Når det gjelder markedsføring av egen bedrift / reklame så bør det kanskje lages regler for dette, da det er dette sammen med meninger om butikker (favoritter) som har skapt mest diskusjon.

Evt. bør det være slik at kun sponsorer av forumet får reklamere for sine produkter. Men dette er jo ikke særlig bra, da en ofte går glipp av info/tilbud fra andre.

Jeg synes som sagt tidligere at eksklusjon kanskje var litt voldsomt, og at heller en suspensjon for en måneds tid hadde vært bedre. Men nå vet jeg jo ikke hva som er sagt i pm eller på mail.
shoe

Innlegg av shoe »

Christmas spirit
Senest rettet af shoe lør des 23, 2006 2:07 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
knut eivind
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Innlegg av knut eivind »

og pån igjen, her sporer det av nå også vil jeg påstå..............
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Brukeravatar
Eivind37
Ble med: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Lokasjon: Mandal

Innlegg av Eivind37 »

:D l Må flire litt...men bare litt!!!
Synes fantasien er stor her når det gjelder sammenlikninger og analoge tolninger...men synes det er bra!!
Tro noen prater litt forbi hverandre. Tror meningen med Peg`s innlegg har kun en god hensikt....samt at Shoe ser det fra en annen vinkling.
Poenget her at begges hensikter er gode!
For å oppsummere litt om hva som har skjedd her uten å gå i detaljer, har denne eksluderingen egentlig ligget litt i luften. For å i det hele tatt kunne vurdere denne eksluderingen bør man ha fått med seg hele historien. Jeg tror jeg kjenner til stort sett hele historien rundt dette, og jeg mener at dette klart ligger innefor reglene for eksludering. Jeg ser ingen grunn til å gå i detalj her fordi...for det første så er det egenlig ikke interessant...og for det andre synes jeg det ikke bringer noe positivt med seg!.
Når det gjelder eksludering...noe som vi heldigvis ikke har særlig ofte her inne......må vi egentlig spørre oss selv....Hvem er til for hvem?
Det er ikke riktig at det skal brukes tid og energi på negative elementer som den senere til har oppstått...tid som kunne vært brukt til andre positive konstruktive ting som gagnet klubben.
Er helt enig med Even i at eksludering er den siste løsningen....men igjen....hvem er til for hvem...og slik jeg ser det har styret her foretatt en riktig beslutning ut fra hva som har vært tilfelle i lengre tid. I dette tilfellet har styret tatt ansvar ved å ivareta medlemmer i NLCK`s interesse!
Svar

Tilbake til «Generelt»