annen gammel japansk snacks
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
annen gammel japansk snacks
tenkte noen har glede av dette bilde...
Bilen tilhører en kamerat av meg som kjører 82 hilux til daglig
Det er en 73 mazda b1600 kul ikke sant? står å venter på restaurering
må bare bli ferdig med min HJ60 og hans HILUX først
Det er noe rust i kanalen og gulvet på fører siden... men slett ikke ille.. Bilen er fra hallingdal og ble parkert lenge før saltets inntog, og har de tjukkeste mest solide karrosseriplatene jeg har vært borti .Må være minst 1 mm plater overalt
Jeg har spesielt sans for baklyktene og bakenden... nissan skyline?? ferrari 360?? og de er ikke knust !!! (denne bilen har gått på anlegg!!)
Den fikk også motoren byttet til en 1800 929 motor seint på 80 tallet en gang... arbeidet ble gjort av OK-motor i oslo, og den skal etter sigende gå silkemykt...
men den har stått noen år, Og har feil i det hydrauliske systemet.
Så både bremser og klutsj trenger litt jobb
Det dummeste med den er at den er så gammel at den har trommelbremser foran og bak (grøss) Så det må vi kanskje gjøre noe med
En annen kuriositet er hjulinnfestingen....
Samme boltsirkel som japansk 4x4 og links, fingjenga muttre !! (de skal vi ikke miste)
hva syns dere? fet kjerre? Jostein78 har en 77 modell av samme type. kul den og men har ikke den samme bakenden , men han har til gjengjeld skivebremser
Digger 70 talls japser mer og mer... vet også om en veldig tøff datsun 240c som bare står på et jorde og venter på frelse...denne får jeg aldri tid til å fikse/kjøpe... så jeg kan godt formidle hvis noen har lyst
Bilen tilhører en kamerat av meg som kjører 82 hilux til daglig
Det er en 73 mazda b1600 kul ikke sant? står å venter på restaurering
må bare bli ferdig med min HJ60 og hans HILUX først
Det er noe rust i kanalen og gulvet på fører siden... men slett ikke ille.. Bilen er fra hallingdal og ble parkert lenge før saltets inntog, og har de tjukkeste mest solide karrosseriplatene jeg har vært borti .Må være minst 1 mm plater overalt
Jeg har spesielt sans for baklyktene og bakenden... nissan skyline?? ferrari 360?? og de er ikke knust !!! (denne bilen har gått på anlegg!!)
Den fikk også motoren byttet til en 1800 929 motor seint på 80 tallet en gang... arbeidet ble gjort av OK-motor i oslo, og den skal etter sigende gå silkemykt...
men den har stått noen år, Og har feil i det hydrauliske systemet.
Så både bremser og klutsj trenger litt jobb
Det dummeste med den er at den er så gammel at den har trommelbremser foran og bak (grøss) Så det må vi kanskje gjøre noe med
En annen kuriositet er hjulinnfestingen....
Samme boltsirkel som japansk 4x4 og links, fingjenga muttre !! (de skal vi ikke miste)
hva syns dere? fet kjerre? Jostein78 har en 77 modell av samme type. kul den og men har ikke den samme bakenden , men han har til gjengjeld skivebremser
Digger 70 talls japser mer og mer... vet også om en veldig tøff datsun 240c som bare står på et jorde og venter på frelse...denne får jeg aldri tid til å fikse/kjøpe... så jeg kan godt formidle hvis noen har lyst
- Bjørn Inge
- Ble med: man feb 14, 2005 6:55 pm
- Lokasjon: stjørdal
mazda pickup
her er et bilde av samme type.. denne er i noe bedre stand.. men samme type.. dette er 74 model med wankel
- Vedlagte filer
-
- rød mazda2.jpg (20.14 KiB) Vist 3806 ganger
-
- rød mazda.jpg (23.38 KiB) Vist 3806 ganger
Jostein78 har nesten makan.. http://nlck.no/forum/viewtopic.php?p=23157#23157
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Sjekk denne da.. som jeg hadde for 14-15 år siden..1974 220 cEivind37 skrev:Hehe...Mazdarati!!
Kan bli en skikkelig kul bruksveteran dette!
Hadde en Datsun 220C Diesel en gang...ei skikkelig jernslede!
Den hadde manuell gløding, samt benk og sleiv....dieselmotoren var udødelig!

- Vedlagte filer
-
- DSC00058.JPG (30.03 KiB) Vist 3543 ganger
-
- DSC00059.JPG (36.35 KiB) Vist 3543 ganger
tlf 92608575
- Ole Kristian
- Ble med: tir nov 01, 2005 8:21 pm
- Lokasjon: Nord Odal
- Kontakt:
En sånn Datsun
En sånn Datsun satt jeg på i en gang da bakhjulet falt av.
Under militærtjenesten på Rygge midt på 80 tallet var det populært å dra på fest turer til fredrikstad. En kar fra telemark hadde en sånn, og var "velvillig" (han var ferskest) sjåfør, da de før nevnte sofamulighetene tillot meget sosial "ragging" (råning er et moderne ord).
Under en tur til fredrikstad en høstkveld så sank plutselig bakenden på bilen ned midt på Rådesletta, og den ble noe umulig å styre. Vi fikk dog stoppet bilen og krabbet ut. Bakhjulet hadde falt av og truffet en Ascona C med et eldre ektepar midt i fronten, slik at de hadde kjørt av veien og veltet. Dog var de relativt uskadd, men skikkelig rystet - forståelig nok.
Asconaen var definitivt ikke kjørbar etterpå. Det rare var kanskje at vi fant igjen 4 av 5 hjulmuttere på mindre enn 2m². Hjulet var det vanskeligere å finne, med bare lightere å lyse med.
Under militærtjenesten på Rygge midt på 80 tallet var det populært å dra på fest turer til fredrikstad. En kar fra telemark hadde en sånn, og var "velvillig" (han var ferskest) sjåfør, da de før nevnte sofamulighetene tillot meget sosial "ragging" (råning er et moderne ord).
Under en tur til fredrikstad en høstkveld så sank plutselig bakenden på bilen ned midt på Rådesletta, og den ble noe umulig å styre. Vi fikk dog stoppet bilen og krabbet ut. Bakhjulet hadde falt av og truffet en Ascona C med et eldre ektepar midt i fronten, slik at de hadde kjørt av veien og veltet. Dog var de relativt uskadd, men skikkelig rystet - forståelig nok.
Asconaen var definitivt ikke kjørbar etterpå. Det rare var kanskje at vi fant igjen 4 av 5 hjulmuttere på mindre enn 2m². Hjulet var det vanskeligere å finne, med bare lightere å lyse med.