Er noe arbe da. Var å kjørte på snøen igår å mistenker at lasteavhengihetsventilen henger på. Får da jeg bremsa kom ræva, det var ganske spennende i tillegg til dekka som ikke var eina til snø. Skulle ta igang pent i en bakke med 4x4 inne å det spant med en gang.
Vi opplevde det samme på vår LJ-70, den slapp bak på glatt føre og vi regnet med at det var lastventilen. Justering hjalp lite. Men etter at vi hevet bilen med 2" hevesett er den mye bedre. Kan slitne fjærer som egentlig har samme effekt som mye last i en ny bil føre til at bakbremsene tar kraftigere?
mvh Roger
LA7ARA / HDJ-80 VX / KDJ-125 / BJ-40
MotoStandard U9 / Rapid S Special
Var på første langtur i helgen. Kjørte fra Oslo til bolkesjø. Ligger i Telemark. (Notodden) Men man kjører via Kongsberg. Bilen gikk som bare det Testa den i lierbakken på vei hjem, å speedometeret visste ca 140 i bunn å ca 100 på toppen. Mistenker det viser ca 10km får mye.
Å har mest sannsynlig fått tak i turbo fra Landcruiser 120
Hørte at det var veldig lite rust på den også.Du har nok gjort et bra kjøp.Men jeg klarer ikke helt å unne deg den bilen .Ikke før jeg har skilter på min hehe.ikke ofte det kommer opp noen ok objekter under 30000.
Sier noe der Espen. Skal få inn Cruiseren på verksted en dag å opp på 4 søyleren å tatt noen ordentlig bilder under.
Har funnet ut hvilken farge jeg skal ha å tror jeg.
Så planene framover er:
Hellakkering.
Turbo\intercooler
3 toms eksos
Heving med nye fjører, dempere å smørbare sjakler.
Å litt annet div småtteri.'
Så nå venter jeg på en garasje så jeg kan begynne å demontere til lakkering. ( hint, hint)
Lørdag begynte demonteringen av delebilen til Andreas. Sinnsykt rusten bil. Pluss at den hadde fått en knekk i rammen. Og må hugges 20 mars får å slippa årsavgifta. Så har hatt nok å gjøre ihelga. Rakk hverken Svarstad eller Fetsund å det var noe dritt. Men får ta det igjen.
Skiftet om dørlåser igår så jeg får låst opp på førersiden, det var godt å få gjort. Hadde bilen på bukk på jobben idag får å en viss oversikt over rusten som er på bilen. Hittil har jeg funnet et hull i bagasjen rett innenfor baklemmen, det er vel på størrelse med en femmer. Kanal på venstre side har et rusthull (flenge) som er ca 30cm langt å 2-4cm bredt. Er begynte å ruste på ramma på høyre side der hvor bladfjæra er festet i forkant. Har ikke blitt noe ordentlig hull, men er nok lurt å få felt inn en ny bit der. Har prøvd å ta noen bilder av dette. Fikk også skiftet olje på akslene, transfer å girkassa. Smurt å opp alle kryssene, fyllt opp knokkelhusene. Hjul lagrene foran ble også etterstrammet, da mutterene kunne skrus ut med to fingre