Klakking i motor

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Stein J
Ble med: søn nov 21, 2004 10:28 pm
Lokasjon: Ås

Klakking i motor

Innlegg av Stein J »

Min HJ60 står langt frå heimen, er stranda på Gol!

Etter intens klakking i motoren blei min HJ60 plassert på Gol. Etter konferering med erfarne fjellfolk og folka på Holslien Auto meiner vi at sannsynlegheiten at det er noko med forkammera. Kanskje har overoppheitingen ifjor ført til at foringane er øydelagde. Det er likevel ein stor og litt usikker operasjon å opne ein motor.

Har nokon ein lett løysing på dette?
Skifte motor eller reparere?
Skifte: har nokon på Gol ein motor?
Reparere: Toyota eller andre?

God helg
Stein J
Brukeravatar
Ketil
Ble med: fre mai 14, 2004 7:11 am
Lokasjon: Halden

Innlegg av Ketil »

Hvis du trenger motor så si ifra. Det følger riktignok med en bil også :D .
Da har du deler for en stund

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=5040

mvh Ketil
Stein J

Innlegg av Stein J »

Takker for tilbudet.

Skal sjå kva løysinga blir....har jo dessverre ikkje plass til ein heil bil, men kven veit
Brukeravatar
tore
Ble med: ons mai 12, 2004 10:21 pm
Lokasjon: Oslo

Innlegg av tore »

Håper du får fiksa den Stein J!

Jeg har hørt om en som har en motor, tror den står her på østlandet.
Hvis du er intr kan jeg finne ut hvem det er, eller vedkommende kan svare her om han ser det..:-)
Tore
Brukeravatar
Eivind37
Ble med: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Lokasjon: Mandal

Innlegg av Eivind37 »

Han heter Jon Henning og kaller seg Willysoverland her på forumet.Han bor på <jessheim.....
Brukeravatar
willys overland
Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
Lokasjon: Jessheim

Innlegg av willys overland »

Jeg har motor stående jeg.
Kan treffes på 917 28 953.

Mvh

Jon Henning
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

stikk på hovli auto (toyota på Gol) de gamlekara som sittter i skranken der har skikkelig peiling......

ellers så tror jeg du sliter med å få tak i motor i hallingdal... veldig få 60'er oppi der... kanskje noen i eggedal har... det er jo ikke så langt fra gol.. hør med ofrovold,,, han har ikke orginal motor i sin... kanskje den gamle står på en pall et sted,,,?`? :roll:
Stein J

Innlegg av Stein J »

Takk for gode råd.

Har fått veldig god hjelp frå Hovlien Auto på Gol....eg har fått hjelp der før også!!!

No ser det ut til at Engebret Hammersbøen på Geilo vil ta ein kikk på bilen og vurdere om det skal reparerast eller skfte motor (han har ein HJ60 motor ståande). Det blir nok enklare enn å skulle transportere denne bilen til Kaupanger/Ås saman med ein byttemotor/ein heil bil frå ein eller annan stad i landet får å "slå dei sman" der.
:)
Brukeravatar
tore
Ble med: ons mai 12, 2004 10:21 pm
Lokasjon: Oslo

Innlegg av tore »

Hammersbøen er rette mann,mer enn en gang jeg har ringt ham om råd på sekstimotoren.

Tvi tvi...:-)
Tore
Stein J

Innlegg av Stein J »

Takk Tore
Kanskje må eg fortsette å køyre Landcruiser likevel.....? ...det var jo tredje gong med stopp og problemer dette året....tiden vil vise!
:D
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

jah! stemmer det... det er en kar på geilo som har et par 60ier stående... glemte det i farta..... det er vel hammersbøen det ja..
ofrovold
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Innlegg av ofrovold »

marting skrev:stikk på hovli auto (toyota på Gol) de gamlekara som sittter i skranken der har skikkelig peiling......

ellers så tror jeg du sliter med å få tak i motor i hallingdal... veldig få 60'er oppi der... kanskje noen i eggedal har... det er jo ikke så langt fra gol.. hør med ofrovold,,, han har ikke orginal motor i sin... kanskje den gamle står på en pall et sted,,,?`? :roll:
Den motorn vil ikke han ha, tipper jeg. Oljepumpehavari. se http://nlck.no/forum/viewtopic.php?p=16076#16076 Hvis han trenger topp derimot, kan jeg ha en slik som er snev av brukbar.

Til trådstarter:
Jeg føler med deg... :(
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Stein J

Innlegg av Stein J »

Hei igjen

No viser det seg at Hammersbøen skal ha 30 000 :shock: for å skifte motor og alt det der....det er litt over mitt budsjett.

Forhåpentlegvis kan eg få tak i ein brukbar topp?! :?:

Kanskje marting eller andre har noko å tilby? :)
Stein J

Innlegg av Stein J »

......eg meinte så klart om ofrovold eller andre har ein topp.

Det eg treng er nokon som har ein topp til ein billeg penge og som kan sende den direkte til Hammersbøen på Geilo (har nettopp brukke foten så eg kan gjere lite sjølv for tida)
Stein J

Innlegg av Stein J »

Uff

Sommaren har gått og fortsatt ingen løysing på problemet.

Blir veldig takknemlig om nokon har ein topp i bakhånd.

Alternativet blir å selge bilen på rot!
Brukeravatar
Pirkka
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Innlegg av Pirkka »

Du kan pröve han Eivind03 mulig at han har topp til 60`en tlf.90760028 holder til Tönsberg
Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
Lokasjon: Siggerud.
Kontakt:

Innlegg av KjellOlsen »

Er du sikker på at du virkelig må ha en ny topp? Vet du om det er sprekk i den? Hvis det ikke er sprekk burde det gå å evt. plane den, hvis det er nødvndig. Marginen for "rett" topp er så vidt jeg husker 0,2 mm, så prøv med en rettholdt og søkerblad for å se om det er nødvendig å slipe den. Hvis ikke burde det være å bare pusse litt over ventilene, bytte tettingene og ny toppakning. Da burde du ha en bra topp som kanskje er bedre enn en annen sliten en....
Kjell.

1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt

SWES-63

Land Cruiser = stiv aksel.

http://www.expeditionkompaniet.no
Stein J

Innlegg av Stein J »

Verkstad har sett på toppen og den er ikkje verdt innsatsen. Har fått tak i ein brukt motor med ok topp, så det blir nok bytte.....men takk for tipset!
SJH
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

Ja... da har du solgt bilen da! jeg har alle tinga dine i min bil her i oslo..... Per Arne skulle gi deg beskjed , men det har han kanskje glemt :lol: hundebur, saueskinn, skisko og masse annen dritt..... fint hvis du får henta dat fort
Svar

Tilbake til «Motor 6x»