Jan Christian sin 90 VX
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Jan Christian sin 90 VX
Hei folkens. Prøver å opprette en liten garasje selv om jeg bare har en LC. Mitt valg falt på en 2000 modell 90 VX ettersom jeg syntes dette er en kjempetøff bil. Denne ble tatt inn i Norge fra Tyskland våren 2008 og fungerer som vår familiebil. Drømmen er å få en LC 40 til søndagsbil, men blir nok en stund til jeg får råd til dette 

- Vedlagte filer
-
- Litt kosekjøring på hytten.
- philips bursdag 023.jpg (38.04 KiB) Vist 6738 ganger
-
- Min kone Edith koser seg litt på jordet utenfor hytten
- philips bursdag 020.jpg (40.1 KiB) Vist 6738 ganger
-
- philips bursdag 002.jpg (46.43 KiB) Vist 6738 ganger
-
- Othea studerer LC`en
- Hunden vår Othea studerer LC`en.jpg (50.47 KiB) Vist 6738 ganger
-
- Go`bilen utenfor hytten vår på Os
- Go`bilen.jpg (46.06 KiB) Vist 6738 ganger
Senest rettet af Janco søn mar 29, 2009 12:40 am, rettet i alt 1 gang.
Tusen takk for det
Er så langt veldig fornøyd med bilen. Har drømt om en LC i mange år. Bilen virker veldig bra holdt og hadde kun kjørt 124 000 km da jeg kjøpte den. Veldig kjekt med sidene til NLCK. Kjekt å kunne dele interessen for LC med andre. Det var forresten artig med to meldinger etter å ha hatt garasjen i ca: 5 minutter 

Er vel varemerket med NLCK det, kjapp respons på det meste.Janco skrev: Veldig kjekt med sidene til NLCK. Kjekt å kunne dele interessen for LC med andre. Det var forresten artig med to meldinger etter å ha hatt garasjen i ca: 5 minutter
Og de fleste har vært borti eller kan løse problemet/ønsket ditt.
Ang 40serien, der trenger du nesten (med ei klype salt) ingen mek-kompetanse fra før, du trenger bare tid og pågangsmot for å skape noe bra. Da kan du sette bort de kritiske og kompetansekrevende oppgavene til andre, og du kommer ut av det hele med masse kos og kunnskap, samt at pengeboka bare tømmes gradvis i stedet for alt på en gang.
Og så er det selvfølgelig mest spennende for oss andre om du kjøper et 10 års sunnrusta prosjekt med blåst motor!

Kansje det er håp om en LC 40 på sikt. Når det gjelder å tømme lommeboka gradvis er jeg allerede ganske flink til dette
Det hadde vært fantastisk å kunne tømme lommeboken på en LC 40, men konemor mener vi trenger tørketrommel og ett ekstra bad. Kan bli noen tunge forhandlinger, som jeg helt sikkert kommer til å tape i første omgang 

Hei og velkommen hit.
Som andre har skrevet her, så kan jeg også si at du har en godbil.
Men det er desverre noen små feil her og der med denne modellen også.
Inne i bilen bak mellom utvendigplater og inneveggene, er det lagt inn noen svamper som du bør fjerne.
Hvorfor disse ligger der, er det få eller ingen som vet, men de blir ofte fuktige pga kondens og da mot utvendig plater så kan det oppstå rust.
En annen ting som jeg har fått erfare, er også noe du bør ta tak i.
Sjekk denne linken for ditt eget beste: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=366
Ellers så er dette en god bil. Du kan også få chip til den gjennom f.eks. www.kcr.se fra dine orginale 125 til ca 150hk.
Smør opp vindusvisker armen bak, den går i salt hele vinteren, og stoppet på min, ny koster 3500kr
Sørg ellers for at det er rent og smurt/oljet i baklysene i fanger. Du kan også om dette ikke er gjort av tidligere eier få kjøpt kit som gjør at du kan få lys i orginale lys i karosseriet.
Som andre har skrevet her, så kan jeg også si at du har en godbil.
Men det er desverre noen små feil her og der med denne modellen også.
Inne i bilen bak mellom utvendigplater og inneveggene, er det lagt inn noen svamper som du bør fjerne.
Hvorfor disse ligger der, er det få eller ingen som vet, men de blir ofte fuktige pga kondens og da mot utvendig plater så kan det oppstå rust.
En annen ting som jeg har fått erfare, er også noe du bør ta tak i.
Sjekk denne linken for ditt eget beste: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=366
Ellers så er dette en god bil. Du kan også få chip til den gjennom f.eks. www.kcr.se fra dine orginale 125 til ca 150hk.
Smør opp vindusvisker armen bak, den går i salt hele vinteren, og stoppet på min, ny koster 3500kr

Sørg ellers for at det er rent og smurt/oljet i baklysene i fanger. Du kan også om dette ikke er gjort av tidligere eier få kjøpt kit som gjør at du kan få lys i orginale lys i karosseriet.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
- cat_out_of_hell
- Ble med: tor aug 28, 2008 8:32 am
- Lokasjon: Hell i Trønderriket
Gratulerer så mye med meget fin 90 Jan Christian!
Synes kanskje den blåfargen der er fineste av dem alle....
(så ikke så værst ut på hytten heller
)
Er vel BFT AT som står på bilen også (ikke bare reservehjulet) hvilken dim. er det på disse tro, 265?? (får snart på 285 på min egen, litt spent på hvor store de blir
)
Mvh Cato c",)
Synes kanskje den blåfargen der er fineste av dem alle....
(så ikke så værst ut på hytten heller

Er vel BFT AT som står på bilen også (ikke bare reservehjulet) hvilken dim. er det på disse tro, 265?? (får snart på 285 på min egen, litt spent på hvor store de blir

Mvh Cato c",)
-01 100 AT35 (37") (KCR++, Dana 50/ARB, OME, 15" felg)
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt
Garasjen vår...
-00 90 VX D-4D på 33" (TTE, OME, ARB, Viair)
x-07 120 GX på 32" (TEMS) solgt
Garasjen vår...
Har nå vært på mitt første landcruiser treff. Tror det var totalt 11 cruisere som tok turen til tross for at det var en regnfull dag i Bergen. Glemte dessverre å ta med meg kamera
. Men jeg så med stor glede at Mats hadde tatt noen bilder å lagt ut på sidene
Lysten på en 40 serie ble bare større etter å ha sett de tøffe som kom på treffet. Blir en ekstra lotto i helgen 

2000 mod. VX 90.