BFGoodridge AT på vinter
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
BFGoodridge AT på vinter
Noen som har brukt dette dekket på vinter? gjort evt endringer for bedre feste? jeg har 35"x12,5"
Testet mine idag når første isen la seg... ble Rattkjelke på 2,2tonn
Testet mine idag når første isen la seg... ble Rattkjelke på 2,2tonn
Dette var omtalt på et treff husker jeg, og der kom det frem at om man seiper disse dekken kraftig, så er de ok å kjøre med, men uten seipinger, så er de ikke brukenes.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
- Byggmester Johan
- Ble med: fre mai 14, 2004 5:27 pm
- Lokasjon: Oslo
- Kontakt:
Kjører med bf AT 35- 12.5 -15 har også MT.
ikke noe problem, uten pigg. Ingen 35t er gode på is.
disse er også støysvake. det er ikke MT
Billigst å kjøpe, billigst å kjøre.10 -20% forskjel, heter det seg,
seiper du di, ennå bedre, se bilder på nett, fra stein og snø kjøring .
Min mening er,at er dette dekket de fleste trenger, men er ikke støy viktig så er MT Tøffere,å bedre i søla. tåler mer.
Husk riktig luftrykk,det er viktig
ikke noe problem, uten pigg. Ingen 35t er gode på is.
disse er også støysvake. det er ikke MT
Billigst å kjøpe, billigst å kjøre.10 -20% forskjel, heter det seg,
seiper du di, ennå bedre, se bilder på nett, fra stein og snø kjøring .
Min mening er,at er dette dekket de fleste trenger, men er ikke støy viktig så er MT Tøffere,å bedre i søla. tåler mer.
Husk riktig luftrykk,det er viktig

Har prøvd flere varianter....og min erfaring er.....NYE ferske AT dekk eller AT med seip. MT uten seip er helt håpløst....ikke brukbart!
Kjører med 265/15 15 Cooper m/PIGG....og det er egentlig greit! Sitter godt på veien jeg...
Kjøpte forresten av vår dekkleverandør Evje Dekkomsetning......uslåelig pris...god service...og ikke minst....gode dekk!!
Kjører med 265/15 15 Cooper m/PIGG....og det er egentlig greit! Sitter godt på veien jeg...

Kjøpte forresten av vår dekkleverandør Evje Dekkomsetning......uslåelig pris...god service...og ikke minst....gode dekk!!
Jeg har kjørt en vinter med (nye) AT dekk på Cruiser90.
Jeg gjør det nok ikke igjen. Hadde ingen uhell eller noe, men det kan bare ikke sammenlignes med skikkelige vinterdekk! Dårlig bremsevirkning, svært redusert styrerespons etc. Du kommer jo alltids fram dit du skal, men skulle det oppstå en situasjon der man trenger kjapp respons fra bilen er nok ikke dette å foretrekke på vinterføre nei (gjelder nok for alle helårsdekk).
Men, du kjører helt lovlig med de på vinteren, og du står sikkert ikke fast. I dyp løssnø er de faksisk veldig bra.
mvh
HC
Jeg gjør det nok ikke igjen. Hadde ingen uhell eller noe, men det kan bare ikke sammenlignes med skikkelige vinterdekk! Dårlig bremsevirkning, svært redusert styrerespons etc. Du kommer jo alltids fram dit du skal, men skulle det oppstå en situasjon der man trenger kjapp respons fra bilen er nok ikke dette å foretrekke på vinterføre nei (gjelder nok for alle helårsdekk).
Men, du kjører helt lovlig med de på vinteren, og du står sikkert ikke fast. I dyp løssnø er de faksisk veldig bra.
mvh
HC