Haugens safari garasje LJ70
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
sett en liten slangeklemme på vacuum slangen som går til WG, å stram til så du minsker gjennomstrømmingen. samme som skjer med en strupeventil. da trenger du ikke shimse opp WG. veldig grei måte å få opp litt turbotrykk på, billig er det og 

ingen ting er umulig, det tar bare litt lengre tid
Re: Haugens safari garasje LJ70
Kjøp heller en trykkregulator, da kan du justere til krampa tar deg- bare ved å skru på en skrue. Det koster ikke mer enn ca 800-1000 spenn. Det gjør livet mye enklere å morsommere 

Re: Haugens safari garasje LJ70
....faktisk ikke stort mer enn en 100-lapp på ebay, frakt inklusiv.
- HighwayPatrol
- Innlegg: 2206
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Re: Haugens safari garasje LJ70
....men so nyttar d fint lite å få opp turbotrykket utan meir mengde drivstoff, so du bør nok justere opp pumpa ein kvart omdreining i tillegg.
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
Da he det virkelig skjedd litt her i garasja!
har fiksa eksosen /bygd rundt rock slider`s og skifta fleksi delen som lak.
bilen skal til sveiseverksted på onsdag å få montert ic rør da dei slangane og mikkmakket jeg laga ikkje fikk nokk gjennomstrømning? hjalp lite med ic! hehe
ellers har jeg fått skifta reg reim vifte reim og servo reim.
Har skifta olje på girkassa og fordelings kassa og akslinger. skal smøre kryss i morgen.
har fått bygd jekk/ jerrykanne feste og skal lage feste til spade på takgring på onsdag.
reserve hjulet på taket e også nesten klart.
så no begynner bilen å bli klar til rena treffet i pinsa!
har fiksa eksosen /bygd rundt rock slider`s og skifta fleksi delen som lak.
bilen skal til sveiseverksted på onsdag å få montert ic rør da dei slangane og mikkmakket jeg laga ikkje fikk nokk gjennomstrømning? hjalp lite med ic! hehe
ellers har jeg fått skifta reg reim vifte reim og servo reim.
Har skifta olje på girkassa og fordelings kassa og akslinger. skal smøre kryss i morgen.
har fått bygd jekk/ jerrykanne feste og skal lage feste til spade på takgring på onsdag.
reserve hjulet på taket e også nesten klart.
så no begynner bilen å bli klar til rena treffet i pinsa!
- Vedlagte filer
-
- jerry1.jpg (71.43 KiB) Vist 3939 ganger
-
- jerry2.jpg (70.23 KiB) Vist 3939 ganger
-
- rock.jpg (67.8 KiB) Vist 3939 ganger
-
- test tur.jpg (138.7 KiB) Vist 3939 ganger

- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: Haugens safari garasje LJ70
Her ser jeg virkelig mye jeg liker!
Fangere, skliplater og grind er jo bare helt perfekt!
Er det mulig å få tegninger og mål på dette av deg? jeg ønsker å lage meg slikt !
Fangere, skliplater og grind er jo bare helt perfekt!
Er det mulig å få tegninger og mål på dette av deg? jeg ønsker å lage meg slikt !
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
Fangeren ligger det bilder av og tegning på lenger framme
Sidene bak mot hjula tok jeg på feelingen. Men blei brukt det som stakk litt langt ut!
Rock slidersene kan du kjøpe gjennom meg enten ferdig sveist eller i deler. Tror det ligger bilder av delene lenger fremme også
Tak grinda e ei orginal som jeg har laga bunn i og kant rundt oppe!
Kjekt du likte det!!! Sette pris på skryt når man legger tid i ting!
Sidene bak mot hjula tok jeg på feelingen. Men blei brukt det som stakk litt langt ut!
Rock slidersene kan du kjøpe gjennom meg enten ferdig sveist eller i deler. Tror det ligger bilder av delene lenger fremme også
Tak grinda e ei orginal som jeg har laga bunn i og kant rundt oppe!
Kjekt du likte det!!! Sette pris på skryt når man legger tid i ting!

- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: Haugens safari garasje LJ70
Ja jeg finner tegningene lenger framme i din garasje.
Hva er prisen for kanalbeskytterene ?

Hva er prisen for kanalbeskytterene ?
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: Haugens safari garasje LJ70
Ja jeg finner tegningene lenger framme i din garasje.
Hva er prisen for kanalbeskytterene ?

Hva er prisen for kanalbeskytterene ?
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Re: Haugens safari garasje LJ70
jeg hadde ikke valgt en justerbar ventil, den ble fort demontert av min. Bare å bruke shims og la den være etterpå
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

Re: Haugens safari garasje LJ70
Hvorfor?knixen skrev:jeg hadde ikke valgt en justerbar ventil, den ble fort demontert av min. Bare å bruke shims og la den være etterpå
- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
Koster 1500 per side og 1950 ferdig sveisa for kanal beskytterene!
Sikkert meir safe å shimse blir vel lett å stille opp mye og heile tia med justerbar??
Sikkert meir safe å shimse blir vel lett å stille opp mye og heile tia med justerbar??

- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
Da er inter cooler røra ferdig bøyd og tilpassa!
NO merker jeg virkelig forskjell på bunndraget! Spesielt i 3 og 4 giret!!
Og ingen problem å dra på i 5 heller no. Gleder meg til å gå stilt litt på pumpa og gi litt mere turbo trykk. Uten waste gate slangen lader den 1,1 eller 1 bar!
Men som Håvard forklarte skjer det ikkje all verden før den også får mere suppe!
Så no e det bare å glede seg til Rena treffet?!!!!
Hjulet og kjørebroa og spada blir montert på taket på mandag og da e e heilt klar!!
NO merker jeg virkelig forskjell på bunndraget! Spesielt i 3 og 4 giret!!
Og ingen problem å dra på i 5 heller no. Gleder meg til å gå stilt litt på pumpa og gi litt mere turbo trykk. Uten waste gate slangen lader den 1,1 eller 1 bar!
Men som Håvard forklarte skjer det ikkje all verden før den også får mere suppe!
Så no e det bare å glede seg til Rena treffet?!!!!
Hjulet og kjørebroa og spada blir montert på taket på mandag og da e e heilt klar!!

Re: Haugens safari garasje LJ70
Det er på ingen måte sikrere å shimse opp enn å bruke en controller.Toy_Roller skrev:Koster 1500 per side og 1950 ferdig sveisa for kanal beskytterene!
Sikkert meir safe å shimse blir vel lett å stille opp mye og heile tia med justerbar??
En controller sitter på slangen mellom turbo og WG. Controlleren åpner ved ønsket trykk og slipper så trykket til WGen så i sin tur åpner. WGen er ikke "digital" den åpner litt etter litt, mens en Controller er "gigital" den åpner kun ved et gitt trykk (eller høyere). Fordelen med controller er derfor at du i praksis kan bygge opp maks turbotrykk kjappere enn med kun WG og det er mye enklere å justere.
- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
Har prøvd å skaffe en men ingen sjappe i byfn som hadde no sitte e i Bergen og grubla?? Noen som selge søkkrik her???9

- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
søkkrik i forige melding har iphonen redigert fint selv.....
skulle vel stå ..slikt....
Men men .. er klar for rena treffet no...
kobla siste biten i dag.
Så no har jeg onboard-air kit og slange jeg kobler på framme under grillen...
og ellers har jeg heva luftinga på akslingene... så det var flommvarsel på rena så regner med noe vann..
så jeg tetta snorkelen 100% også! hehe
så no e bilen vaska og alt av utstyr e klart... kjøpte støvla i dag også .. vurderte vade bukse men det blir vel litt over kill??
skulle vel stå ..slikt....
Men men .. er klar for rena treffet no...
kobla siste biten i dag.
Så no har jeg onboard-air kit og slange jeg kobler på framme under grillen...
og ellers har jeg heva luftinga på akslingene... så det var flommvarsel på rena så regner med noe vann..
så jeg tetta snorkelen 100% også! hehe
så no e bilen vaska og alt av utstyr e klart... kjøpte støvla i dag også .. vurderte vade bukse men det blir vel litt over kill??
- Vedlagte filer
-
- klar.jpg (65.6 KiB) Vist 3748 ganger
-
- luft.jpg (82.62 KiB) Vist 3748 ganger
-
- lufta.jpg (82.18 KiB) Vist 3748 ganger

- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: Haugens safari garasje LJ70
Dæv...n, bilen din begynner virkelig å bli ferdig rigga!
Håper jeg kan komme meg like langt med min en dag.
Håper jeg kan komme meg like langt med min en dag.
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
takk takk... ja skal bli bra når jeg får montert nye akslinger forran og bak og med arb sperre bak
Når alt det er ferdig tar jeg og lakkerer den... begynner å nerme seg 100% teknisk no da! så ikkje lenge igjenn!
har bare eit lite gløde problem??? får bare 4v til glødepluggane eller funker alt 100%
Men det beste jeg har fiksa var poly foringer på alt under bilen... den blei som ny å kjøre!!!! det annbefales på det sterkeste!!!
Og Ic bør du få inn!! Har minska en del diesel forbruket!!! Veit ikkje hvorfor men virker som om motoren jobber lettere???
Når alt det er ferdig tar jeg og lakkerer den... begynner å nerme seg 100% teknisk no da! så ikkje lenge igjenn!
har bare eit lite gløde problem??? får bare 4v til glødepluggane eller funker alt 100%
Men det beste jeg har fiksa var poly foringer på alt under bilen... den blei som ny å kjøre!!!! det annbefales på det sterkeste!!!
Og Ic bør du få inn!! Har minska en del diesel forbruket!!! Veit ikkje hvorfor men virker som om motoren jobber lettere???

- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
Fikk ikke tak i bleed ventil så skimser bare opp trykket!
Nytt luft filter kom også i dag! Så no e bilen heilt klar! Kjørte med el vifta på til jobb i dag. Da blei den ikkje skikkelig varm Hehe
Så lurer på når jeg bør sette på vifta??
Bilen virker til å holde jevn temperatur så lenge den beveger seg??
Bør jeg skru på vifta i bakker osv? Den har ikkje fått temperatur måler enda??
Så slår den av og på med bryter??
Nytt luft filter kom også i dag! Så no e bilen heilt klar! Kjørte med el vifta på til jobb i dag. Da blei den ikkje skikkelig varm Hehe
Så lurer på når jeg bør sette på vifta??
Bilen virker til å holde jevn temperatur så lenge den beveger seg??
Bør jeg skru på vifta i bakker osv? Den har ikkje fått temperatur måler enda??
Så slår den av og på med bryter??
