Haugens safari garasje LJ70

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Toy_Roller »

Hva sjer når man shimser opp wg da?? Samme som med strupe ventil??
:)
Brukeravatar
gizzmo82
Innlegg: 55
Ble med: fre nov 12, 2010 11:19 am
Lokasjon: Lofoten

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av gizzmo82 »

sett en liten slangeklemme på vacuum slangen som går til WG, å stram til så du minsker gjennomstrømmingen. samme som skjer med en strupeventil. da trenger du ikke shimse opp WG. veldig grei måte å få opp litt turbotrykk på, billig er det og :D
ingen ting er umulig, det tar bare litt lengre tid
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av håvard »

Kjøp heller en trykkregulator, da kan du justere til krampa tar deg- bare ved å skru på en skrue. Det koster ikke mer enn ca 800-1000 spenn. Det gjør livet mye enklere å morsommere :)
Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1923
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Vegard »

....faktisk ikke stort mer enn en 100-lapp på ebay, frakt inklusiv.
Brukeravatar
HighwayPatrol
Innlegg: 2206
Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av HighwayPatrol »

....men so nyttar d fint lite å få opp turbotrykket utan meir mengde drivstoff, so du bør nok justere opp pumpa ein kvart omdreining i tillegg.
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Bilde
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Toy_Roller »

Da he det virkelig skjedd litt her i garasja!

har fiksa eksosen /bygd rundt rock slider`s og skifta fleksi delen som lak.

bilen skal til sveiseverksted på onsdag å få montert ic rør da dei slangane og mikkmakket jeg laga ikkje fikk nokk gjennomstrømning? hjalp lite med ic! hehe


ellers har jeg fått skifta reg reim vifte reim og servo reim.
Har skifta olje på girkassa og fordelings kassa og akslinger. skal smøre kryss i morgen.

har fått bygd jekk/ jerrykanne feste og skal lage feste til spade på takgring på onsdag.
reserve hjulet på taket e også nesten klart.

så no begynner bilen å bli klar til rena treffet i pinsa!
Vedlagte filer
jerry1.jpg
jerry1.jpg (71.43 KiB) Vist 3929 ganger
jerry2.jpg
jerry2.jpg (70.23 KiB) Vist 3929 ganger
rock.jpg
rock.jpg (67.8 KiB) Vist 3929 ganger
test tur.jpg
test tur.jpg (138.7 KiB) Vist 3929 ganger
:)
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av lj70_eier1 »

Her ser jeg virkelig mye jeg liker!

Fangere, skliplater og grind er jo bare helt perfekt!

Er det mulig å få tegninger og mål på dette av deg? jeg ønsker å lage meg slikt !
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Toy_Roller »

Fangeren ligger det bilder av og tegning på lenger framme
Sidene bak mot hjula tok jeg på feelingen. Men blei brukt det som stakk litt langt ut!

Rock slidersene kan du kjøpe gjennom meg enten ferdig sveist eller i deler. Tror det ligger bilder av delene lenger fremme også

Tak grinda e ei orginal som jeg har laga bunn i og kant rundt oppe!
Kjekt du likte det!!! Sette pris på skryt når man legger tid i ting!
:)
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av lj70_eier1 »

Ja jeg finner tegningene lenger framme i din garasje. :)

Hva er prisen for kanalbeskytterene ?
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av lj70_eier1 »

Ja jeg finner tegningene lenger framme i din garasje. :)

Hva er prisen for kanalbeskytterene ?
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
knixen
Innlegg: 2219
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Lokasjon: Tromsø
Kontakt:

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av knixen »

jeg hadde ikke valgt en justerbar ventil, den ble fort demontert av min. Bare å bruke shims og la den være etterpå
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1923
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Vegard »

knixen skrev:jeg hadde ikke valgt en justerbar ventil, den ble fort demontert av min. Bare å bruke shims og la den være etterpå
Hvorfor?
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Toy_Roller »

Koster 1500 per side og 1950 ferdig sveisa for kanal beskytterene!

Sikkert meir safe å shimse blir vel lett å stille opp mye og heile tia med justerbar??
:)
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Toy_Roller »

Da er inter cooler røra ferdig bøyd og tilpassa!
NO merker jeg virkelig forskjell på bunndraget! Spesielt i 3 og 4 giret!!
Og ingen problem å dra på i 5 heller no. Gleder meg til å gå stilt litt på pumpa og gi litt mere turbo trykk. Uten waste gate slangen lader den 1,1 eller 1 bar!
Men som Håvard forklarte skjer det ikkje all verden før den også får mere suppe!

Så no e det bare å glede seg til Rena treffet?!!!!
Hjulet og kjørebroa og spada blir montert på taket på mandag og da e e heilt klar!!
:)
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av håvard »

Toy_Roller skrev:Koster 1500 per side og 1950 ferdig sveisa for kanal beskytterene!

Sikkert meir safe å shimse blir vel lett å stille opp mye og heile tia med justerbar??
Det er på ingen måte sikrere å shimse opp enn å bruke en controller.
En controller sitter på slangen mellom turbo og WG. Controlleren åpner ved ønsket trykk og slipper så trykket til WGen så i sin tur åpner. WGen er ikke "digital" den åpner litt etter litt, mens en Controller er "gigital" den åpner kun ved et gitt trykk (eller høyere). Fordelen med controller er derfor at du i praksis kan bygge opp maks turbotrykk kjappere enn med kun WG og det er mye enklere å justere.
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Toy_Roller »

Har prøvd å skaffe en men ingen sjappe i byfn som hadde no sitte e i Bergen og grubla?? Noen som selge søkkrik her???9
:)
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Toy_Roller »

søkkrik i forige melding har iphonen redigert fint selv.....
skulle vel stå ..slikt....



Men men .. er klar for rena treffet no...
kobla siste biten i dag.

Så no har jeg onboard-air kit og slange jeg kobler på framme under grillen...

og ellers har jeg heva luftinga på akslingene... så det var flommvarsel på rena så regner med noe vann..
så jeg tetta snorkelen 100% også! hehe

så no e bilen vaska og alt av utstyr e klart... kjøpte støvla i dag også .. vurderte vade bukse men det blir vel litt over kill??
Vedlagte filer
klar.jpg
klar.jpg (65.6 KiB) Vist 3738 ganger
luft.jpg
luft.jpg (82.62 KiB) Vist 3738 ganger
lufta.jpg
lufta.jpg (82.18 KiB) Vist 3738 ganger
:)
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av lj70_eier1 »

Dæv...n, bilen din begynner virkelig å bli ferdig rigga!

Håper jeg kan komme meg like langt med min en dag.
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Toy_Roller »

takk takk... ja skal bli bra når jeg får montert nye akslinger forran og bak og med arb sperre bak
Når alt det er ferdig tar jeg og lakkerer den... begynner å nerme seg 100% teknisk no da! så ikkje lenge igjenn!
har bare eit lite gløde problem??? får bare 4v til glødepluggane eller funker alt 100%

Men det beste jeg har fiksa var poly foringer på alt under bilen... den blei som ny å kjøre!!!! det annbefales på det sterkeste!!!

Og Ic bør du få inn!! Har minska en del diesel forbruket!!! Veit ikkje hvorfor men virker som om motoren jobber lettere???
:)
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: Haugens safari garasje LJ70

Innlegg av Toy_Roller »

Fikk ikke tak i bleed ventil så skimser bare opp trykket!
Nytt luft filter kom også i dag! Så no e bilen heilt klar! Kjørte med el vifta på til jobb i dag. Da blei den ikkje skikkelig varm Hehe

Så lurer på når jeg bør sette på vifta??
Bilen virker til å holde jevn temperatur så lenge den beveger seg??

Bør jeg skru på vifta i bakker osv? Den har ikkje fått temperatur måler enda??
Så slår den av og på med bryter??
:)
Svar

Tilbake til «Garasje»