lj70_eier1

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: lj70_eier1

Innlegg av Toy_Roller »

Dersom du skal lakke om g drømmer om koks grå så må du ta den fargen. Det er kjempe tøft og framhever alle svarte og kansje røde detaljer på homoer og lykte ringer osv. :)
:)
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Fremhever homoer faktisk!

Det tror jeg ikke jeg har på min bil! ;)
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: lj70_eier1

Innlegg av Toy_Roller »

haaater iphone ordboka hiliften skulle de stå!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:)
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Hahaha! Ja det var jo langt unna hilift ja! :mrgreen:
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Ny oppdatering på motorbytte på turbobilen!

Fjerning av startsperren.
Knust startsperre!
Knust startsperre!
2011-07-11 22.59.51.jpg (674.56 KiB) Vist 4696 ganger
Diselkutt på pumpen etter fjerning av start sperre!
Diselkutt på pumpen etter fjerning av start sperre!
2011-07-11 23.02.07.jpg (613.42 KiB) Vist 4696 ganger
Dieselkutt!
Dieselkutt!
2011-07-11 23.02.20.jpg (602.04 KiB) Vist 4696 ganger
Forskjellen på turboer.
2L-T turbo fra 1986 LC LJ70.
2L-T turbo fra 1986 LC LJ70.
2011-07-11 17.24.06.jpg (639.39 KiB) Vist 4696 ganger
2L-T2 turbo fra Hiace 1997.
2L-T2 turbo fra Hiace 1997.
2011-07-11 17.24.31.jpg (607.44 KiB) Vist 4696 ganger
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Forskjellen på kjølesystemet!
Kjøleveske inntak på 2L-T2.
Kjøleveske inntak på 2L-T2.
2011-07-11 23.09.02.jpg (565.89 KiB) Vist 4697 ganger
Kjøleveske inntak på 2L-T.
Kjøleveske inntak på 2L-T.
2011-07-11 23.09.17.jpg (586.47 KiB) Vist 4697 ganger
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Som sikkert mange vet er det en del tilpassing for å få på plass en nyere motor i disse gamle lj70 bilene.
Jeg har tatt meg jobben med å gjøre dette i prosjektbilen min og lærer under veis.

Så langt har jeg fått ut den gamle motoren og holder på å tilpasse den nye 2L-T2 motoren.

Her er den gamle og den nye motoren side om side.
Gammel og ny motor.
Gammel og ny motor.
2011-07-11 21.59.34.jpg (643.09 KiB) Vist 4698 ganger
Legger også med et bilde av motor-rommet etter at motoren er tatt ut.
Bil uten motor.
Bil uten motor.
2011-07-11 20.49.21.jpg (687.63 KiB) Vist 4698 ganger
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 710
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Re: lj70_eier1

Innlegg av Pirkka »

Er ikke den nye turboen vannavkjølt :?:og eksosrør ser noen større Ø .Blir vel endel tilpassing av alt mulig :D
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Nei Pirkka, det ser ikke ut som den er det men jeg tror nok det holder med den kjølingen den får fra oljen slik det er på Hiace´n den kommer fra.

Ja det er en del ombygging og tilpassing på den nye motoren før den kan settes i. Mer en hva jeg trodde. 8)
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Ronny123
Innlegg: 301
Ble med: tir mai 13, 2008 10:40 pm
Lokasjon: Horten

Re: lj70_eier1

Innlegg av Ronny123 »

Er vannkjøling på nye også, men går inn og ut på samme side. Altså inn mot toppen.
Downpipen på hiace er litt mere krøkkete, så vil anbefale å bygge ny 3" som jeg har vært inne på tidligere :)

Jeg skal vel begynne på ny downpipe på min neste uke hvis jeg får flensen da. Spent på å se hva det utgjør effekt / temperatur messig :)
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Ja jeg har stussa litt på hvordan jjeg skal få laga til noe der. Driver å fantaserer om 3" dovnpipe som splitter i 2 stk 2" videre ut bak bilen eller sidene.

Får se hva det blir til når jeg får in IC og målesystemer på temp, flow, EGR og trykk.

Har en svak drøm om at det må gå å dobble antall ponyer i en 2L-T2 motor! :wink:
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Ronny123
Innlegg: 301
Ble med: tir mai 13, 2008 10:40 pm
Lokasjon: Horten

Re: lj70_eier1

Innlegg av Ronny123 »

2 rør ut bak lar seg ikke gjøre hvis du ikke vil fjerne dieseltanken. hehe. 2 rør skal også være ca like lange for å fungere optimalt. Ikke kjempe viktig på en lat turbo diesel kanskje, men på bensin sugemotor er det veldig viktig.

Jeg ser for meg 3" downpipe og holde 3" ut på siden og gå over til 2.5" der det må over ramma. Uten bodylift er det ikke stort med plass over der :(

Antar du mener måler av EGT? EGR er eksos resirkuleringspiss. Sitter det det på den nye motoren din forresten? Går i såfall et rør fra bak på manifolden. Kan i såfall bare kastes til skogs å sette inn EGT giveren der. Kan ikke si jeg ser det på bildene i hvertfall, men kan hende det sitter blindlokk der.
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Var EGT jeg mente ja! 8) Hender det går litt rundt for en stakkar.

Når det gjelder eksosen så tenkte jeg kanskje det var lettere å få plass til to stk. 2" rør en et 3" langs rammen bakover.

Tenkte å ha dem ved siden av hverandre og ikke en på hver side. :mrgreen:
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Hmmm, skal - skal ikke?

Ble egentlig ganske tøft med svart matt motor rom i dag. Det gjorde at jeg ble enda mer frista til å lakke bilen i en grå farge og holde alle detaljer i svart matt.
Klarer jeg å få lakkert bilen bra nok selv eller må jeg betale en hel..es masse penger for å få en lakkerer til å gjøre det tro?

Er det forresten noen av dere som har bygd om fra 2L-T til 2L-T2 som kan fortelle meg hva jeg må gjøre med glødingen?
Prøvde å sette over skinne og motstand i dag men det går rett og slett ikke for det er ikke nok plass!

Trenger råd og/eller bilder så fort som mulig! :mrgreen:
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3709
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: lj70_eier1

Innlegg av marting »

2x 2" eksos på en 2,4 diesel er vel mildt sagt "overkill" Det blir som en peisblåser ut av enden på lærdalstunellen :roll: :lol:

80 og 100 har vel knapt 2" hele veien og de har oppi 200 gamp fra 4,2 liter.

meeen..det er jo moro med kult eksosanlegg da, så bygg i vei 8)
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Tanken med dobbelt eksosanlegg er faktisk å få litt større eksos uten å ett stort rør å krangle med under bilen siden det er så dårlig plass.
Kan jo gå ned til to stk 1,5" også uten at det gjør noe, er mest innteressert i å finne noe som virker. :mrgreen:
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
lj73jon
Innlegg: 1557
Ble med: fre sep 22, 2006 8:09 pm
Lokasjon: Os / Bergen

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj73jon »

Er det ikke like billig/lurt å kjøpe nytt da? http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=11789 Vil tro at originalomkretsen er mer enn nok for en 2.4l, blåser ikke akkurat bort grusen bak bilen når jeg starter opp ;) Så får du perfekt fit, og mye plass under.
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Jeg har flere orginal anlegg liggende så det er nok ikke noe vits i å kjøpe nytt men tenkte at når jeg får motoren opp å gå skikkelig så er det jo på tide med litt trimming og justering så da må den vel uansett ha litt mere mulighet til å puste. :mrgreen:
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Fortsatt ingen der ute som kan vise meg hvordan de gjorde med glødepluggene?
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3709
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: lj70_eier1

Innlegg av marting »

lj70_eier1 skrev:Jeg har flere orginal anlegg liggende så det er nok ikke noe vits i å kjøpe nytt men tenkte at når jeg får motoren opp å gå skikkelig så er det jo på tide med litt trimming og justering så da må den vel uansett ha litt mere mulighet til å puste. :mrgreen:

:lol: Nei den ikke det.. Hvis ikke du skal ha flere hundre ponnier oppi der da :wink: Det eneste du vil oppnå er mer lyd. Men som sagt: kjør på!
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Svar

Tilbake til «Garasje»