
lj70_eier1
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: lj70_eier1
Dersom du skal lakke om g drømmer om koks grå så må du ta den fargen. Det er kjempe tøft og framhever alle svarte og kansje røde detaljer på homoer og lykte ringer osv. 


- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Fremhever homoer faktisk!
Det tror jeg ikke jeg har på min bil!
Det tror jeg ikke jeg har på min bil!

<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
- Toy_Roller
- Innlegg: 714
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Hahaha! Ja det var jo langt unna hilift ja! 

<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Ny oppdatering på motorbytte på turbobilen!
Fjerning av startsperren.
Forskjellen på turboer.
Fjerning av startsperren.
Forskjellen på turboer.
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Forskjellen på kjølesystemet!
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Som sikkert mange vet er det en del tilpassing for å få på plass en nyere motor i disse gamle lj70 bilene.
Jeg har tatt meg jobben med å gjøre dette i prosjektbilen min og lærer under veis.
Så langt har jeg fått ut den gamle motoren og holder på å tilpasse den nye 2L-T2 motoren.
Her er den gamle og den nye motoren side om side.
Legger også med et bilde av motor-rommet etter at motoren er tatt ut.
Jeg har tatt meg jobben med å gjøre dette i prosjektbilen min og lærer under veis.
Så langt har jeg fått ut den gamle motoren og holder på å tilpasse den nye 2L-T2 motoren.
Her er den gamle og den nye motoren side om side.
Legger også med et bilde av motor-rommet etter at motoren er tatt ut.
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Re: lj70_eier1
Er ikke den nye turboen vannavkjølt :?:og eksosrør ser noen større Ø .Blir vel endel tilpassing av alt mulig 

- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Nei Pirkka, det ser ikke ut som den er det men jeg tror nok det holder med den kjølingen den får fra oljen slik det er på Hiace´n den kommer fra.
Ja det er en del ombygging og tilpassing på den nye motoren før den kan settes i. Mer en hva jeg trodde.
Ja det er en del ombygging og tilpassing på den nye motoren før den kan settes i. Mer en hva jeg trodde.

<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Re: lj70_eier1
Er vannkjøling på nye også, men går inn og ut på samme side. Altså inn mot toppen.
Downpipen på hiace er litt mere krøkkete, så vil anbefale å bygge ny 3" som jeg har vært inne på tidligere
Jeg skal vel begynne på ny downpipe på min neste uke hvis jeg får flensen da. Spent på å se hva det utgjør effekt / temperatur messig
Downpipen på hiace er litt mere krøkkete, så vil anbefale å bygge ny 3" som jeg har vært inne på tidligere

Jeg skal vel begynne på ny downpipe på min neste uke hvis jeg får flensen da. Spent på å se hva det utgjør effekt / temperatur messig

- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Ja jeg har stussa litt på hvordan jjeg skal få laga til noe der. Driver å fantaserer om 3" dovnpipe som splitter i 2 stk 2" videre ut bak bilen eller sidene.
Får se hva det blir til når jeg får in IC og målesystemer på temp, flow, EGR og trykk.
Har en svak drøm om at det må gå å dobble antall ponyer i en 2L-T2 motor!
Får se hva det blir til når jeg får in IC og målesystemer på temp, flow, EGR og trykk.
Har en svak drøm om at det må gå å dobble antall ponyer i en 2L-T2 motor!

<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Re: lj70_eier1
2 rør ut bak lar seg ikke gjøre hvis du ikke vil fjerne dieseltanken. hehe. 2 rør skal også være ca like lange for å fungere optimalt. Ikke kjempe viktig på en lat turbo diesel kanskje, men på bensin sugemotor er det veldig viktig.
Jeg ser for meg 3" downpipe og holde 3" ut på siden og gå over til 2.5" der det må over ramma. Uten bodylift er det ikke stort med plass over der
Antar du mener måler av EGT? EGR er eksos resirkuleringspiss. Sitter det det på den nye motoren din forresten? Går i såfall et rør fra bak på manifolden. Kan i såfall bare kastes til skogs å sette inn EGT giveren der. Kan ikke si jeg ser det på bildene i hvertfall, men kan hende det sitter blindlokk der.
Jeg ser for meg 3" downpipe og holde 3" ut på siden og gå over til 2.5" der det må over ramma. Uten bodylift er det ikke stort med plass over der

Antar du mener måler av EGT? EGR er eksos resirkuleringspiss. Sitter det det på den nye motoren din forresten? Går i såfall et rør fra bak på manifolden. Kan i såfall bare kastes til skogs å sette inn EGT giveren der. Kan ikke si jeg ser det på bildene i hvertfall, men kan hende det sitter blindlokk der.
- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Var EGT jeg mente ja!
Hender det går litt rundt for en stakkar.
Når det gjelder eksosen så tenkte jeg kanskje det var lettere å få plass til to stk. 2" rør en et 3" langs rammen bakover.
Tenkte å ha dem ved siden av hverandre og ikke en på hver side.

Når det gjelder eksosen så tenkte jeg kanskje det var lettere å få plass til to stk. 2" rør en et 3" langs rammen bakover.
Tenkte å ha dem ved siden av hverandre og ikke en på hver side.

<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Hmmm, skal - skal ikke?
Ble egentlig ganske tøft med svart matt motor rom i dag. Det gjorde at jeg ble enda mer frista til å lakke bilen i en grå farge og holde alle detaljer i svart matt.
Klarer jeg å få lakkert bilen bra nok selv eller må jeg betale en hel..es masse penger for å få en lakkerer til å gjøre det tro?
Er det forresten noen av dere som har bygd om fra 2L-T til 2L-T2 som kan fortelle meg hva jeg må gjøre med glødingen?
Prøvde å sette over skinne og motstand i dag men det går rett og slett ikke for det er ikke nok plass!
Trenger råd og/eller bilder så fort som mulig!
Ble egentlig ganske tøft med svart matt motor rom i dag. Det gjorde at jeg ble enda mer frista til å lakke bilen i en grå farge og holde alle detaljer i svart matt.
Klarer jeg å få lakkert bilen bra nok selv eller må jeg betale en hel..es masse penger for å få en lakkerer til å gjøre det tro?
Er det forresten noen av dere som har bygd om fra 2L-T til 2L-T2 som kan fortelle meg hva jeg må gjøre med glødingen?
Prøvde å sette over skinne og motstand i dag men det går rett og slett ikke for det er ikke nok plass!
Trenger råd og/eller bilder så fort som mulig!

<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Re: lj70_eier1
2x 2" eksos på en 2,4 diesel er vel mildt sagt "overkill" Det blir som en peisblåser ut av enden på lærdalstunellen
80 og 100 har vel knapt 2" hele veien og de har oppi 200 gamp fra 4,2 liter.
meeen..det er jo moro med kult eksosanlegg da, så bygg i vei


80 og 100 har vel knapt 2" hele veien og de har oppi 200 gamp fra 4,2 liter.
meeen..det er jo moro med kult eksosanlegg da, så bygg i vei

Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Tanken med dobbelt eksosanlegg er faktisk å få litt større eksos uten å ett stort rør å krangle med under bilen siden det er så dårlig plass.
Kan jo gå ned til to stk 1,5" også uten at det gjør noe, er mest innteressert i å finne noe som virker.
Kan jo gå ned til to stk 1,5" også uten at det gjør noe, er mest innteressert i å finne noe som virker.

<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Re: lj70_eier1
Er det ikke like billig/lurt å kjøpe nytt da? http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=11789 Vil tro at originalomkretsen er mer enn nok for en 2.4l, blåser ikke akkurat bort grusen bak bilen når jeg starter opp
Så får du perfekt fit, og mye plass under.

- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Jeg har flere orginal anlegg liggende så det er nok ikke noe vits i å kjøpe nytt men tenkte at når jeg får motoren opp å gå skikkelig så er det jo på tide med litt trimming og justering så da må den vel uansett ha litt mere mulighet til å puste. 

<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
- lj70_eier1
- Innlegg: 173
- Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
- Lokasjon: Solbergelva
Re: lj70_eier1
Fortsatt ingen der ute som kan vise meg hvordan de gjorde med glødepluggene?
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Re: lj70_eier1
lj70_eier1 skrev:Jeg har flere orginal anlegg liggende så det er nok ikke noe vits i å kjøpe nytt men tenkte at når jeg får motoren opp å gå skikkelig så er det jo på tide med litt trimming og justering så da må den vel uansett ha litt mere mulighet til å puste.


Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)