Kan være at inngående aksling på kasse er slakk i, en i offroadmiljøet her har nettopp kjørt istykker 2 kasser, var vibrasjon i begge, og hadde vibrasjon på en av to kasser som kan kjøpte til erstatning. . Men den som var god på vibrasjon var dårlig på sync og glapp ut av 1.gir. Hvis inngående akslingskubbe er slakk i, forplanter det seg i hele bilen, og er verst ved lave turtall. Er de fremste drevene i kassen som gir seg når det blir for mye slakk og belastning samtidig
Er nok dette som er slitt på min også, har trodd det var clutchlager, men nå har jeg tidvis vibrasjon ved igangsetting med 2 år gammel clutch, og dette kan nok være slakke i aksling som gjør. Merker også at det er en slakk et sted når man bremser på motor og gir på igjen. Trodde at det kunne være bakdiff, men kommer nok fra det samme dette også.
Disse toyotakassene er nok ikke så gode som man skal ha det til?
(editert teksten litt)
Mvh Vidar Breivik
xLJ70 `86 / xLJ73 `87 / xHDJ80 `94/92
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
Dette virker som det beste tipset så langt.
Det er ikke kritisk ennå, men det er vel bare å begynne å syke seg opp på lagerbytte/overhaling (evt. byte kasse, men gode kasser er det neppe overflod av?!) Blir bra å kunne utnytte det vannvittige bunndraget i monsterdieselen uten at hele bilen rister.
Mange takk for gode tips
(Hva var det du sa betegnelsen på kassa er?)