Det er værst i 4. gir, en del i 3. og 5, og litt i 1. og 2.

Vibrasjonene forplanter seg i karosseriet, slik at lyden tilsynelatende kommer bakfra, men regner med at det er fordi det er der "ressonanskassen" er. I 4. gir blir vibrasjonene så kraftige at det overdøver alt annet og biler i bakspeilet blir utydelige og dobbelt så mange. Har vent meg til unngå kritisk turtall, men sub 2000 i 4. er jo et naturlig valg ved by- og landeveiskjøring (50-60 km/t).
Har friskmeldt drivaksling/kryss fordi vibrasjonene mer avhengig av turtall enn fart. Kommer uavhengig av 2 eller 4WD, høy eller lav gir.
Kjent problem? Forslag/tips? Motorfester, clutch, lagre i transferen? Hvordan feilsøke?

Hjelp/help/hilfe/quando me cici!
Mvh
Mikael
9265 0202