Håvard's 40 garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av håvard »

Njæ det passer nesten sammen :) Det passer nå ihvertfall, måtte massere clutchen litt. Det er bare ei kasse å velge og det er den legendariske originalkassa :)
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3709
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av marting »

"Hvor synes du at du så luftmengemåleren forresten?"

Den firkanta greia på innsuget... men ved nærmere ettersyn så ser jeg at det bare er en flens på røret eller no.:|

Hva betyr F'n da? At det er 16V ? Edit: jo.. sjekka wikipedia F betyr 4ventil pr sylinder..
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av håvard »

Rekti med F Martin. Og nei det er nok ikke no luftmengemåler. Det er forvarming av luft på den, dvs. ikke glødeplugger. Derfor det enorme innsuget.
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3709
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av marting »

Blir gromt detta Håvard!

115 hk og 290 nm.. så på papiret den havner vel mellom 2H og 12Ht, men sikkert med en litt annerledes momentkurve. Kommer det på en turbo her så blir det bra punch..garanteras!
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av håvard »

HK bryr jeg meg lite om. Det er hvor HK og moment ligger som er int, og respons. Jeg håper og tror i det lengste at dette er en helt annen motor enn både 2 og 12 motoren. Den er bygget for helt andre oppgaver enn ihvertfall 12HT. Det er en motor jeg i ettertid er glad jeg ikke fikk tak i. 3B og 3B2 er også to helt forskjellige motorer i forhold til hverandre, mye pga rotasjonspumpe isteden for rekkepumpe (selv om dataen er så og si lik).

15BF har rotasjonspumpe og direkte innsprøytning, jeg har trua, men vet jo ikke. Den er ihvertfall laget for å dra langt tyngre last enn en 60. Turbo kommer kanskje, først skal jeg se hvordan den går uten.Du vet- en sugediesel med registerdrev er det lite feil med :)
Brukeravatar
Erling W
Innlegg: 500
Ble med: lør nov 20, 2004 9:41 am
Lokasjon: Gardermoen / Phillipinene

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av Erling W »

Yo !
Har du fått fatt i det nye trøstelageret og holderen til cluchen ? er jo litt spent på om holderen passer.
Mine deler ligger på Jessheim, så jeg veit det i morra kveld 8)
Er motor`n klar for lakkering ? (i helga, med en øl mens den tørker :roll: )
Classic LC FRELST
Kjetila
Innlegg: 280
Ble med: ons mai 12, 2004 9:41 pm
Lokasjon: Oppegård

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av Kjetila »

Hva gjør du med bunnpanna? Jeg kjøpte 3BII LC bunpanne når jeg monterte 14B fra dyna i BJ73. Enkleste måten å sjekke på er delenummer søk i EPC. Eventuelt kjøpe en bunnpannepakning til 3BII for å sjekke om det er likt boltmønster. Dette var jo en panne beregnet på 70 serie så det er ikke brått sikkert om det passer uansett med tanke på ramma på 42'n. Ellers er det jo fult mulig å lage en ny med dine evner.
Jeg laget også en tråd på ih8mud.
http://forum.ih8mud.com/70-series-tech/ ... 73-vm.html om det kan være til hjelp....

Tror dette blir en knall motor i 42'n. Lykke til
/Kjetil
Ex: LJ73, BJ73-14B, VX 90, GX120
Nå GX150 (2019)
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av håvard »

Sees i morra Erling!
Kjetil. Jeg bruker 3B panna, jeg har to 3B motorer. Hvis den mot all formodning ikke skulle passe så må jeg enten modde eller kjøpe 3B2 panne, men jeg regner med 3B panna passer.
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av håvard »

Eieren av denne patrolen påstår hardnakka at det er 15BFT i denne, (jeg har sett bilder av det)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tbpiM8_IXgo[/youtube]
Brukeravatar
Erling W
Innlegg: 500
Ble med: lør nov 20, 2004 9:41 am
Lokasjon: Gardermoen / Phillipinene

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av Erling W »

Heeeeelt rå lyd :shock:
Classic LC FRELST
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av håvard »

Var hos Erling og lakka litt. Nå er den svart gitt- personlig synes jeg det ble jævlig kult! :)

Bilde
15BF Paint by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF Paint by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF Paint by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF Paint by dieseldragon, on Flickr
Brukeravatar
Johnny Fredriksen
Innlegg: 615
Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av Johnny Fredriksen »

Herlig Håvard... Blei kult som F................... :D
Brukeravatar
JanK 55
Innlegg: 2448
Ble med: lør aug 21, 2004 3:13 am
Lokasjon: Fetsund

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av JanK 55 »

Rå lekker. Blir bare tøft når du får den på plass. 8)
Synd jeg ikke fikk tatt meg en tur. men bremsene H.foran på lux'n var varm når jeg kom hjem på fredag :( så bare å begynne å skru.
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"


// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Brukeravatar
Bjerke
Innlegg: 643
Ble med: man jul 03, 2006 8:11 pm
Lokasjon: Oslo

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av Bjerke »

Det kunne jeg aldri forestilt meg at å lakke alt på en motor svart skulle bli så bøllete :mrgreen:
xHJ60 xHDJ80 xLC90AT
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
jørgen
Innlegg: 1053
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av jørgen »

Jo det ble bra. Det soleklare valget spør du meg. Hva var egentlig alternativet? Grønnt? Den gule fargen var i allefall ikke noe tema tror jeg. Tror dette blir bra.
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av håvard »

Er hos en snekkerkompis. Laget verktøy for å slå inn simmering i framaksel i dag :) Den er av tre, men det skal jo ikke så mye kraft til for å få inn en sånn.
Vedlagte filer
tool.JPG
tool.JPG (123.43 KiB) Vist 3848 ganger
tool2.JPG
tool2.JPG (123.58 KiB) Vist 3848 ganger
isuki
Innlegg: 696
Ble med: søn sep 16, 2007 7:39 pm
Lokasjon: Ål

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av isuki »

Lurt Håvard, det neste blir vel en BJ40 woody :lol:
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av håvard »

Har vært i garasjen en del i det siste. Holder på med å få plass til 15BF'en. Motoren er i, men det er noen plassproblemer. Holder nå på med å rute om nedre røret fra pumpa til radiatoren. Lager det i rustfritt og så blir det en slangebit i hver ende av røret (langt nok til at det får tatt bort vibrasjoner). Har også modifisert dynamofestet litt. Det har originalt et løpehjul med strammer, men det kommer for nært framakselen ved max flex. Ehhh det vil si med max flex ved f.eks. hopp, etter at bumpstopsene har blitt smadra flate, men sånt kan jo skje så det må man ta med i beregningene. Modda om til "vanlig stramming", men laget det slik at det går an å stramme med bolt isteden for å spenne med "brekkjern patenten" :) De gamle motorfestene hadde gitt seg på ene siden, ikke rart det var litt vibrasjon ved hard belastning...

Jo, og så laget jeg TEMPORÆR eksos, bare for testing...

Slenger med noen bilder av andre morsomme ting jeg har vært i nærheten av i det siste.

Bilde
15BF modifications by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF modifications by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF modifications by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF modifications by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF modifications by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF modifications by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF modifications by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF modifications by dieseldragon, on Flickr

Bilde
15BF modifications by dieseldragon, on Flickr

591 HK i benk (nesten 700NM) 383 Stroker!
Bilde
Misc friends pics by dieseldragon, on Flickr

Bilde
Misc friends pics by dieseldragon, on Flickr

460 BB
Bilde
Misc friends pics by dieseldragon, on Flickr

Bilde
Misc friends pics by dieseldragon, on Flickr

En kopp te
Bilde
Misc friends pics by dieseldragon, on Flickr
Brukeravatar
Erling W
Innlegg: 500
Ble med: lør nov 20, 2004 9:41 am
Lokasjon: Gardermoen / Phillipinene

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av Erling W »

Hvordan løste du bunnppannegreia ? og røret ut fra servopumpa ? Noen gode løsninger ?
Ta noen nærbilder av det og a. Hvor kjøpte du de fine rørbenda ? Mange spørsmål her, men er jo over middels
intresert da :wink:
Classic LC FRELST
Brukeravatar
offroadguru Solli
Innlegg: 2371
Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
Lokasjon: Hauge i Dalane

Re: Håvard's 40 garasje

Innlegg av offroadguru Solli »

Noe for deg Håvard?
b2087b8e.jpg
b2087b8e.jpg (271.34 KiB) Vist 3558 ganger
http://www.liquidironindustries.com/pro ... 289&page=1
Svar

Tilbake til «Garasje»