Ting skjer, men sliter forsatt med en lei clutch så har bestilt helt ny clutch mastersylinder, funker ikke det er det kun selve clutchen jeg ikke har byttet så da blir det neste
14012012281.jpg (445.87 KiB) Vist 6074 ganger
15012012284.jpg (448.69 KiB) Vist 6074 ganger
15012012285.jpg (446.13 KiB) Vist 6074 ganger
18012012287.jpg (592.87 KiB) Vist 6074 ganger
Intercooler kommer senere da det forsatt er litt å gjøre før ting funker som det skal.
Var ute å kjøpte ved litt tidligere i vinter og hadde med på henger, blei vel til at jeg dro på 2 tonn inkl. hengeren. Opp til meg så er det en lang og bratt bakke der bilen liker å bli varm og med 2 tonn ekstra på kroken blei det litt for mye for den.
ALB_7508.jpg (363.71 KiB) Vist 5976 ganger
Kanskje på tide å få på plass den intercooleren og et varmeskjold over eksosen/turboen ?
Har også bestilt meg 2stk ARB luftsperrer idag fra England, eneste som mangler da er en god vinsj og en kompressor.
Noen forslag på en billig og god 24v kompressor?
Trenger absolutt ikke å være av merket ARB
Har funka helt greit de til tross for at gummien er gammal, morken og sprektopp over hele, men merker jo at jeg ikke har like godt grep som med gode vinterdekk. Om de er brukbare for deg kommer helt an på kjørestilen din, veit at bestemora min hadde krasja bilen for lengst om hun hadde kjørt den (Ja hun er den som viser finger'n idet hun kjører forbi )
Men skal du kjøre med den så bruk pigg og gi dem en omgang med seiping!
Den er vel avhengig av at motoren går for å gi hydraulisk trykk. Da kan man egentlig like gjerne ha en orginal pto-vinsj, som bænkers drar minst like hardt.
Har ikke vært på dritmange treff, men har aldri sett noen bruke hydraulisk vinsj til offroadbruk.
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Om man kobler den til servopumpa så vil den alltid ha futt da den har en intern styring som åpner seg når den får belastning for å si det på en simpel måte.
En hydraulisk vinsj vil gå sakte på original pumpe, men like sterkt og kunne gå hele dagen lang uten stopp bare hydraulikk olja får litt kjøling
PTO vinsj hadde vært greit det men synes det er vanskelig å få tak i og mulig dyrt.
Tenkte meg også å kjøpe 2 stk selv så kan jeg koble opp en bak på bilen og, 20000lbs vinsj foran og bak, blir uansett oppgradering av hydraulikk pumpa etterhvert om jeg går den veien ...
marting skrev:Den er vel avhengig av at motoren går for å gi hydraulisk trykk. Da kan man egentlig like gjerne ha en orginal pto-vinsj, som bænkers drar minst like hardt.
Har ikke vært på dritmange treff, men har aldri sett noen bruke hydraulisk vinsj til offroadbruk.
Finnes vel ingen grunn til å ikke bruke hydraulikk, sterkt og pålitelig
Her kan du se en liten sammenligningsvideo av hydraulikk og en warn 8274 med dobbelmotor http://www.youtube.com/watch?v=mfqHPVW7fDA
Ikke nødvendigvis billigere men minst like pålitelig.
Til dere som insisterer på at de ikke virker uten at motoren går, så sett på en handpumpe eller en 12v pumpe i tillegg.
marting skrev:
Til dere som insisterer på at de ikke virker uten at motoren går, så sett på en handpumpe eller en 12v pumpe i tillegg.
Håndpumpe opp et trykk på 1500psi/100bar hørtes litt meget ut, men en sånn som amerikanerne kaller "come along" er kjekt så slipper du og å tenke på om batteriet skulle gå tomt.
En hydraulisk vinsj er også generelt mye bedre bygd da skal utnytte en oljestrøm på opp til 3000psi avhengig av motor, på industri utstyr ofte mye høyere trykk enn dette og ...
Minner om at fristen for betaling av semesteravgiften var 1. februar. Vi ber deg betale semesteravgiften og bekrefte utdanningsplanen så fort som mulig. Dersom semesteravgiften ikke blir betalt innen torsdag 16. februar, vil du miste tilgang til Fronter og din studentstatus vil bli satt til "sluttet".
Ta kontakt med servicetorget/ studentkontoret dersom du har spørsmål.
De sendte meg ikke mail, sms eller ringte, de sendte ikke et brev engang, eneste de gjorde var å legge ut en liten beskjed på fronter i en nyhets spalte, er på fronter maks 6 ganger i året .....
Stikker innom service torget imorra å satser karriera på at det ordner seg:(