Her kommer noen bilder av 60en jeg kjøpte i februar i fjor. Da hadde den gått 423.000, og nå bikker den straks 444.000. Og den er veteran i dag! Min første Land Cruiser, men har tilbrakt mange mange mange timer i land cruisere før det, både bak rattet og som passasjer, fortrinnsvis i afrika. Deilig og eie min egen, og har vært veldig heldig tror jeg, og knapt hatt trøbbel med den.
Takk ellers for fantastisk forum, som jeg er en ivrig bruker av. Supert med et sånt sted både å lete etter info, og evt. spørre hvis man ikke finner svar i "arkivet".
Johan Arnt`s HJ60
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Johan Arnt`s HJ60
Tøff bil du har.
Velkommen i klubben
Velkommen i klubben
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Ser bra ut denne
Flott å ha løftebukk når man skal jobbe under bilen. Sparer seg for mye bannskap når man ligger ute på bakken.

Flott å ha løftebukk når man skal jobbe under bilen. Sparer seg for mye bannskap når man ligger ute på bakken.
Solgt HJ60 -82
Mondeo individual 2, 0 TDCI -12
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=19024
Ole-Magne
Ole-Magne
Takk for det!
Ikke min bukk, men noe jeg har tilgang på gjennom jobben. Veldig godt å ha bra utstyr når en holder på. Er likevel imponert over de som går i gang med diverse prosjekter på fortauet utafor blokka.
Her er et noen bilder til, av jobbing med og på bilen. Overhaling knokkelhus og skifte av bladfjærer.
Ikke min bukk, men noe jeg har tilgang på gjennom jobben. Veldig godt å ha bra utstyr når en holder på. Er likevel imponert over de som går i gang med diverse prosjekter på fortauet utafor blokka.
Her er et noen bilder til, av jobbing med og på bilen. Overhaling knokkelhus og skifte av bladfjærer.
Skifte av bladfjærer. Ikke så mye step-by-step bilder, men.
Bestilte fjærer, dempere, u-bolter, sjakler, busher og alt annet jeg trengte for skifte bak, samt en del småting som oljefilter, dieselfilter, luftfilter, bumpstop og annet småtteri fra Milner-offroad, og betalte i underkant av 3500,- inkl frakt for alt sammen. Hadde det på døra fire dager etter bestilling. Er veldig fornøyd med alle deler bortsett fra at demperne så litt light-duty ut, og i tillegg var king-pin-bolten ikke brukbar, så brukte den gamle. Fjærene er jeg kjempefornøyd med. De gir ingen heving, som jeg heller ikke vil ha, og fungere veldig bra med mye last.
Bestilte fjærer, dempere, u-bolter, sjakler, busher og alt annet jeg trengte for skifte bak, samt en del småting som oljefilter, dieselfilter, luftfilter, bumpstop og annet småtteri fra Milner-offroad, og betalte i underkant av 3500,- inkl frakt for alt sammen. Hadde det på døra fire dager etter bestilling. Er veldig fornøyd med alle deler bortsett fra at demperne så litt light-duty ut, og i tillegg var king-pin-bolten ikke brukbar, så brukte den gamle. Fjærene er jeg kjempefornøyd med. De gir ingen heving, som jeg heller ikke vil ha, og fungere veldig bra med mye last.
Satt Milnerfjærer på gardsbilen (87-hilux). Regner med det var den "skiva" på bolten som ikke gikk skikkelig inn i hullet på ramma? Jeg bare fila litt rundt skiva, var ikke mye som skulle til..
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
flott å ha alt på stell, den knokkelhus overhalinga skal jeg ta til sommeren... eller nå i vinter om jeg orker
det holder tett noen måneder til!

Solgt HJ60 -82
Ole-Magne
Ole-Magne
Ja, og i forsøket på å få den inn løsna bolten fra skiva og spant bare da vi trakk til, så brukte den gamle, og det funka helt fint.Regner med det var den "skiva" på bolten som ikke gikk skikkelig inn i hullet på ramma?
Simringen til stikkakslingen var en av de tingene som var gåen da jeg kjøpte bilen, og hadde jeg visst hva det kosta kunne jeg kanskje pruta ned prisen litt mer. Men fikk hjelp av en etiopier som kan skru biltypen i blinde, og det gikk veldig raskt og ble ikke så dyrt. Oljen fra diffen hadde blanda seg med greaset i knokkelhuset, og det hadde gått helt tørt, så måtte bytte hjullager på den ene sida også. Diffen har jeg ikke åpna og sett på, men tror og håper at den har overlevd