Etter det famøse treffet av Biltrangsynet forrige uke lurer eg på om noen her vet Lux styrken de orginale fjernlysene på Cruiseren har?
Dette vil eg gjerne vite da eg MÅ ha ekstralys på den da eg ikke ser særlig godt i mørket......
Inspektøren så tørt til oss at eg hadde 500 lux lys nå , noe som var et lovbrudd da det skulle være max 480 lux.....
Eg har 2 stk Bosch Navigator Stainless Steel på nå. Disse må nok bort slik eg forstod det og eg må skaffe noen andre som kan stette kravene....Noen som vet om noen eg kan bruke som er godkjente for min bil slik eg slipper denne dritten igjen.
Har søkt litt på nettet om dette og det lille eg tror eg har forstått er at referanseverdiene på lyktene har noe å si visstnok. Ser at noen har 37.5 eller 17.5 eller 12.5 osv. Vil det si at høy referanseverdi betyr at man da har større sjanse for å gå over de gitte 480 luxene loven tillater? Kan det da være at mine hadde for høye referanseverdier`? Og hvordan finner eg ut dette?
Visst noen er intressert har eg nå 3 stk( har brukt bare 2 ja) slike
Bosch Navigator Stainless Steel med klare glass og parklys. Har spesiallagede stensprutdeksler laget til disse i polycarbonat og rustfritt stål. Har også 3 sett slimline Xenon kit som passer disse.....
Følger også med orginaldeksler når de ikke er i bruk. Sorte med logo.
Veldig pene lykter som kler store firehjulstrekkere......