Hjelp, tenningslåsen virker ikke.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Hjelp, tenningslåsen virker ikke.
gjeller d får 09 model også??
Nei det gjeder ikke for 90n.
Jeg har dog hatt et liknende problem som det som er på 120n, men ingen har vært borti mitt uhell noen gang og jeg har snakket med mange som har mye erfaring.
Sjekk link til mitt uhell.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=65&t=21519
Jeg har dog hatt et liknende problem som det som er på 120n, men ingen har vært borti mitt uhell noen gang og jeg har snakket med mange som har mye erfaring.
Sjekk link til mitt uhell.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=65&t=21519
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
De gjør ingenting før reportasjer om alvorlige ulykker vises på BBC & CNN.Pirkka skrev:Merkelig at ikke Toyota Norge innkaller alle biler å fikser dette problemet
27. mai 2014, samme skjedde her. Kona skulle hente meg på toget om kvelden, nøkkel gikk bare rundt.
Det ble Toyota Eurocare dagen etter og på verksted hos Toyota Horten.
Samme sjokket, kr. 3.696.82 for "Brakett rattlås" (selv med 15% medlemsrabatt) og en times arbeid.
Jeg så denne posten tilfeldigvis idag, men kjenner jeg har lyst til å skrive direkte til Toyota. Men så tenker jeg, hvis noen i styret, som kan skrive på vegne av klubben, om slike ting til Toyota Norge, så kanskje det nytter å få belyst saken på en samlet måte
. Hvis ingen føler seg kallet så kommer jeg til å sende en henvendelse med referanse til alle disse eksemplene her i Norge og fra utenlandske forum, til Toyota Norge.
Det er da mange slike ting man leser om her inne, som åpenbart er etter våres oppfatning dårlige konstruksjoner, feil osv, og du har problematikken rundt dysene blant annet.
Under klubbinfo på hjemmesiden vår, OG på Brønnøysundsregisteret står det å lese om vårt formål...
Det nytter kanskje hvis vi går i flokk
Det ble Toyota Eurocare dagen etter og på verksted hos Toyota Horten.
Samme sjokket, kr. 3.696.82 for "Brakett rattlås" (selv med 15% medlemsrabatt) og en times arbeid.
Jeg så denne posten tilfeldigvis idag, men kjenner jeg har lyst til å skrive direkte til Toyota. Men så tenker jeg, hvis noen i styret, som kan skrive på vegne av klubben, om slike ting til Toyota Norge, så kanskje det nytter å få belyst saken på en samlet måte

Det er da mange slike ting man leser om her inne, som åpenbart er etter våres oppfatning dårlige konstruksjoner, feil osv, og du har problematikken rundt dysene blant annet.
Under klubbinfo på hjemmesiden vår, OG på Brønnøysundsregisteret står det å lese om vårt formål...
Jeg tenker, arrester meg gjerne hvis jeg tar helt feil, at det burde være naturlig i slike gjentakende saker at NLCK som en interesseorganisasjon tar kontakt og innleder en dialog med Toyota Norge slik at man kan ta dette på Toyotas kappe, det handler om merkevarebygging, og forbrukerkraften.Klubbens formål er å virke som interesseorganisasjon for eiere og brukere av kjøretøy av fabrikkmerke Toyota Land Cruiser, eller personer som er interessert i Toyota Land Cruiser. Dette skjer blant annet ved at klubben skal formidle relevant informasjon og kunnskap, arrangere turer, treff og møter hvor terrengkjøring, kjøretøy og sosialt samvær er prioritert. Klubben skal virke som et bindeledd mellom medlemmene, samt fremme interessen for kjennskap til Toyota Land Cruiser.
Det nytter kanskje hvis vi går i flokk

05 LC 120 VX
-
- Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
- Lokasjon: Drøbak
Enig!
Dette må jo være noe det man kan ta tak i.Når man leser om så mange episoder bare her på forumet så må jo dette staget være dårlig konstruert,eller være av en dårlig legering.
Dette må jo være noe det man kan ta tak i.Når man leser om så mange episoder bare her på forumet så må jo dette staget være dårlig konstruert,eller være av en dårlig legering.
120 GX 08 mod.
Driten knakk for meg for nokre dagar sidan, sto parkert som ein idiot forran butikkdørå:) brukte 10 min på å demont og starte svineriet. Kommer til å laga del sjølv, blir for dumt å bytte til samme driten
07 mod
07 mod
-
Gi lyd hvis delen er kurant og lage selv da.Kan jo være flere som er innteressert hvis det er mulig for deg og produsere flere..Mot kompensasjon selvfølgelig.
120 GX 08 mod.
Ja, dersom eg går for dette alternativet, blir det tegning og sikkert produsere opp et par stykker, dersom eg får lurt en kompis i cnc benk.
Magnus
Magnus
Plukket ut driten av en tenningslås. Delen er for meg for tragisk designet til at eg gidder prøve å lage denne. Er en grunn til at toyota har valgt å støype denne i en levering som minnet om en blanding av bly, tinn og alu. Klarte å tig sveise litt med alu. Men så smeltet heile driten:) 3D printe driten i Titan hadde gjort seg.
-
Høres ut som en mannskitdel..Skulle tro den var lagd for å ryke
120 GX 08 mod.
Altså.. Jeg har angst for at dette skal skje på min. Jeg har aldri rattlåsen på, og bruker sikkert fem sekunder på operasjonen nøkkel inn/ut, og vrir aldri helt til den stopper. Smører den også jevnlig. Men jeg tror jeg skal drive litt "flyvedlikehold" på denne -skifte FØR den ryker.
Toyota fortjener rett og slett ikke å få den summen de krever for delen. Jeg ser på tråden her at det verserer flere steder å bestille den. Likeså er jeg litt forvirret da det er skrevet diverse om høyre- og venstreratt problematikk. Er det noen som tar seg bryet med å linke til en side som har den delen jeg trenger? -Takk!
Toyota fortjener rett og slett ikke å få den summen de krever for delen. Jeg ser på tråden her at det verserer flere steder å bestille den. Likeså er jeg litt forvirret da det er skrevet diverse om høyre- og venstreratt problematikk. Er det noen som tar seg bryet med å linke til en side som har den delen jeg trenger? -Takk!

2005 Toyota LandCruiser 120 GX
2014 Volkswagen E-up!
1981 Toyota Crown 2,8 Super Saloon Aut.
1969 Toyota Corona RT40
2014 Volkswagen E-up!
1981 Toyota Crown 2,8 Super Saloon Aut.
1969 Toyota Corona RT40
Fikk skiftet på min for en uke siden. Fikk tak i på ebay fra polen for tot 1780,- så liker å tro eg snøyt toyota for noen kroner.
Var "forskjellig" delenr på selve delen inni. Her var det et 4 sifret tall som var likt på begge, men med A på gamle og B på nye.
Er lite vits å smøre i låsesylinderen her, da det er helt nederst der du deaktiverer rattlås den knekker, og det nok er motstanden i startbryter som river driten. Vi får alle lage til stor startknapp mitt i dashbord.
Var "forskjellig" delenr på selve delen inni. Her var det et 4 sifret tall som var likt på begge, men med A på gamle og B på nye.
Er lite vits å smøre i låsesylinderen her, da det er helt nederst der du deaktiverer rattlås den knekker, og det nok er motstanden i startbryter som river driten. Vi får alle lage til stor startknapp mitt i dashbord.
- Vedlagte filer
-
- Ny og gammel, Delenr A og B
- tenningstag.jpg (104.36 KiB) Vist 7506 ganger
Då va de min tur. Fredags måren å skal på jobb Knekk
Heldigvis hima
Ringte toyota å bestilt ny til 5017,-
Men siå de e helg får eg den ikkje før på mandag
2004 mod. 128500 km.

Heldigvis hima

Ringte toyota å bestilt ny til 5017,-
Men siå de e helg får eg den ikkje før på mandag

2004 mod. 128500 km.
LC 100 2005mod.
Hei.gus skrev: Toyota fortjener rett og slett ikke å få den summen de krever for delen. Jeg ser på tråden her at det verserer flere steder å bestille den. Likeså er jeg litt forvirret da det er skrevet diverse om høyre- og venstreratt problematikk. Er det noen som tar seg bryet med å linke til en side som har den delen jeg trenger? -Takk!
Dette med partnr redegjorde jeg tydelig for tidligere i tråden. Og jeg skrev også partnr for høyrerattet, all den tid det var fra en Australsk side jeg fant info. Skulle vel være greitt å bestille til venstrerattet, all den tid partnr står i posten.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
gjeller d får 09 modell også???
09???????????????????????
Bristen på svar antyder väl nekande på det du spör om Jonny. Delen kan ju vara utbedrad men tvivlar på det mtp avveckling av modell och restlager ( ren gissning från min sida ).
Ni som har knäckt era - vet ni/ husker ni om ni alltid har vridit om starten utan motstånd? Kan inte fatta att den ska knäcka om rattlås är friställt och man tar det lite lugnt med vridet - detta sagt utan att vara kritisk till er som har knäckt era.
Ni som har knäckt era - vet ni/ husker ni om ni alltid har vridit om starten utan motstånd? Kan inte fatta att den ska knäcka om rattlås är friställt och man tar det lite lugnt med vridet - detta sagt utan att vara kritisk till er som har knäckt era.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
har aldri hatt motstand mtp rattlås. Driten er myk, og bryter for start er nok litt i tyngste laget over tid. Som sagt før, vanvittig rar legering.
Magnus
Magnus
- christoffer
- Ble med: søn jan 02, 2011 9:15 am
- Lokasjon: Lillehammer
I kveld røyk min med henger og hageavfall
. Heldigvis så røyk den før jeg dro så jeg fikk dytta bilen inn i garasjen og lånt bil av mine foreldre.
Virker som dette er noe som ligger og venter på og ryke i alle 120 og bare et tidsspørsmål før det skjer.
Hvis det er samme problemet med samtlige 120 i alle land er det rart det ikke blir utbedret. Feil i tenningslåsen kan jo også gå på sikkerhet...
2007 modell 120 GX 154'000 km

Virker som dette er noe som ligger og venter på og ryke i alle 120 og bare et tidsspørsmål før det skjer.
Hvis det er samme problemet med samtlige 120 i alle land er det rart det ikke blir utbedret. Feil i tenningslåsen kan jo også gå på sikkerhet...
2007 modell 120 GX 154'000 km
07' Landcruiser 120 GX m/Tems
TTE 204 hk 510 nm eberspacher
Lillehammer
TTE 204 hk 510 nm eberspacher
Lillehammer
Fra denne siden antydes det opp mot 1000 kr + frakt og gebyrer:
http://oemparter.com/oem-parts/4528060560.html
Vurderer å bestille for å ha liggende, og da tenker jeg på å bestille 2-3 ekstra.
Nå er det en del her som har måttet blø til lokal Toyota-sjappe, men det er kanskje noen som vil være føre var og bestille for å en ha liggende?
Si ifra her eller på PM, og de som sier ja må forplikte seg til å beetale og dele på utgifter, samt ev. kostnader for videresending innenlands.
Kan også ringe meg på 45 førtien 75 null 7, send ev. melding.
JP.
http://oemparter.com/oem-parts/4528060560.html
Vurderer å bestille for å ha liggende, og da tenker jeg på å bestille 2-3 ekstra.
Nå er det en del her som har måttet blø til lokal Toyota-sjappe, men det er kanskje noen som vil være føre var og bestille for å en ha liggende?
Si ifra her eller på PM, og de som sier ja må forplikte seg til å beetale og dele på utgifter, samt ev. kostnader for videresending innenlands.
Kan også ringe meg på 45 førtien 75 null 7, send ev. melding.
JP.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier