Hjelp - pristilbud på 66.000,- på diverse reparasjoner fra Toyota Billia Trondheim

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
jhv
Ble med: søn sep 08, 2013 10:20 pm

Hjelp - pristilbud på 66.000,- på diverse reparasjoner fra Toyota Billia Trondheim

Innlegg av jhv »

Hadde min 2007 mod 120 GX Thems på en fremskyndet 150.000km-service i dag, og i tillegg til servicen på 9.500,- fikk jeg følgende tilbud på ting som bør utbedres (se bilde for detaljert arbeidsbeskrivelse og pris).

Stikkordsmessig er det:
- Kompressor luftfjærnig bak - byttes
- Drivakselmasjett - 1 stk revnet, byttes
- Viskerblad - byttes
- Skifte viftemotor (ulyd) - byttes
- Flushing automat - «pleier å gjøre det når bilene har gått såpass langt» (gått 146.000km)
- Bremseskiver og klosser bak - «holder 8-10’km til før de MÅ byttes»
- Tett utlufting diff bak - fikses
- 4 hjulskontroll inkl spissing, - standard

Bilde

Noen som har tips til hvordan jeg kan løse dette rimeligere i Trondheimsområdet?

Eventuelt andre råd for dere som har 120 med luftfjæring som har passert 150.000...?

Jeg har hatt bilen siden det stod 22.000km på telleren, og den har vært trofast, pliktoppfyllende og rimelig i drift så langt...
Er dette starten på et dyrt bilhold videre?

Mvh
Jan Håvard

Sent from my iPhone using Tapatalk
jørgen
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

Re: Hjelp - pristilbud på 66.000,- på diverse reparasjoner fra Toyota Billia Trondheim

Innlegg av jørgen »

du kan sikkert klare noe av dette selv. bytta bremser bak på min i dag. det var grei skuring. tittet på youtube først. kontrollerte delepriser på toyota, thansen og norsk bildelesenter. kjøpte hos thansen denne gangen. en grei ettermiddagsjobb. lufting av diff bak er vel også verd å titte på selv. viskere selvfølgelig. og så er det opp til kvalifikasjonene. svigers sverger til meca og synes toyota er dyre. ta en ringerinde. fluching av automatkasse er vel ikke prekært enda?
jørgen
ps demperene er jo den dyre delen her og det krever sikkert litt innsikt.
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
Brukeravatar
srs
Ble med: man sep 21, 2015 1:30 pm
Lokasjon: Oslo

Re: Hjelp - pristilbud på 66.000,- på diverse reparasjoner fra Toyota Billia Trondheim

Innlegg av srs »

Vet flere velger å gå over til vanlig dempersystem bak. Her er det penger å spare, om det er viktig :lol: .
1986 lj70 solgt
1983 bj42 solgt
1982-88 60-61 solgt
1986 hj60
2003 120
tormano
Ble med: søn mar 08, 2020 10:13 am

Innlegg av tormano »

Her har du link til en side som du kan kjøpe billig kompressor hvis du skal bytte selv-

http://www.air-suspension-shop.com/Toyota_4

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

JanP
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Innlegg av JanP »

Hei.
Først: pristilbudet dr ikke 66000 som du bruker som inngress, men 54200.
Flushing kan utsettes, tåler sannsynligvis 200' eller mere. Mansjett bør fikses umiddelbart, om ikke skaden allerede er skjedd. Bremseskiver skyldes sannsynligvis slapp bremsing over tid, jeg bremser ofte ekstra hardt i vinterhalvåret. Har da heller ikke problem med rustne skiver eller calippere som setter seg. Lærte dette etter forsiktig bremsing, med calipperbytte som resultat.
Har du tilgang til hjelp eller kan fikse noe sjøl, kjøp en billig kompressor som beskrevet over.

Det som du bør være mere engstelig for er dyser og dyserør, og tetting av egr. Dårlig sprøytebilde gir plutselig motorhavari, det vet flere her inne mye om. Jeg gjorde bytte av rør og dyser, samt renset egr. Pluss byttet SCV og olje/filterbytte. Litt under 40000 med rabatt på Hell Bil.

Og ja, LC er ikke en billig bil å vedlikeholde. Men du får igjen mye ved salg, det er en god ting.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Brukeravatar
Haugens 80
Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
Lokasjon: Bø I Telemark

Innlegg av Haugens 80 »

E de rart dei har store flotte gjeldfrie bygg sier eg.. dette e jo en hinsides pris. Alt dette er gjort på en god arbeidsdag. Ang kompressor. Eg hadde røsket shiten ut å bygd om til vanlig fjæring. Hilsen en som driver med dette daglig 8)
Me fart går alt..
Svar

Tilbake til «Generelt 12x»