Hei!
Måtte bare fortelle en historie med en lykkelig slutt. Kjærringa og jeg kom for 14 dager siden kjørende i vår LC 90 i ca 70-80 km i timen da vi rundt en sving ser et digert beist av en elg komme labbende på tvers av veien. Vi var neppe mer enn 60-70 meter unna elgen da vi så den. Dette skjedde forøvrig ca 30 km fra Karasjok mot Kautokeino.
Når jeg så elgen så tenkte jeg "helv... dette går aldri bra" og tenkte både skade på bil og kjærring. Panikkbremset og styrte bilen over i mot venstre for å forsøke å passere bak elgen. Merket at bilen begynte å skulle skrense (og snurre rundt?) da miraklet slo til. Det peip fra dashbordet og det knatra under bilen samtidig som bilen retta seg pent opp. Vi passerte ca 1 meter bak elgen i følge kjærringa. Sjøl så jeg kun etter møtende biler (eller kanskje låkka igjen øya - ka vet jeg?).
Vi var begge, etter hendelsen helt enig om at her var vi redda av teknikken og ikke av min egen kjøreferdighet. Tusen takk Toyota!
Antiskrenssystemet berget oss
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Antiskrenssystemet berget oss
vennlig hilsen
Hermann
LC150, 2010 modell
Hermann
LC150, 2010 modell
Når du kjører på vinterføre skal det blinke og pipe hele tiden. Ellers kjører du alt for passivt
På min 120 GX er det i allefall ingen tvil om når "systemet" er aktivt. Er det litt glatt er det ingen problemer å få det til å blinke og pipe nei
Litt off-topic, men hvordan fungerer 4x4 på 120-serien. Har forstått at det er en torsen-sak hvor effektfordelingen er ca 40 foran og 60 bak. Stemmer dette? Noen som kan greie litt ut for hvordan det fungerer?

På min 120 GX er det i allefall ingen tvil om når "systemet" er aktivt. Er det litt glatt er det ingen problemer å få det til å blinke og pipe nei

Litt off-topic, men hvordan fungerer 4x4 på 120-serien. Har forstått at det er en torsen-sak hvor effektfordelingen er ca 40 foran og 60 bak. Stemmer dette? Noen som kan greie litt ut for hvordan det fungerer?