Om redigering og moderering
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Ble med: lør des 09, 2006 1:46 pm
Jeg hadde bestemt meg for å ikke blande meg borti denne tråden fordi den handler nettopp om den jobben jeg gjør.
MEN...
Jeg har fått en del klager på innlegg i denne tråden.
Jeg håper at jeg slipper å redigere noe her.
Det er helt klart at det er vesentlige mengder med irritasjon som har bygd seg opp hos enkelte.
Det er forståelig at de ønsker å uttrykke dette.
Når dette nå har kommet ut med edder og galle, regner jeg med at dere er parate til å ta selvkritikk også.
Jeg håper at dere selv ser at det er innhold her som kan virke støtende og som angrep på personer.
Det er ikke i NLCKs interesse å ha slikt liggende ute på sitt forum.
Derfor ber jeg om at samtlige som har skrevet innlegg her, går i seg selv og legger evt sinne til side, og tenker på hva de har skrevet.
Kall det "Chistmas-spirit" eller hvasomhelst, men fjern det upassende innholdet, skriv det om.
Gjør noe med det, slik at meningen blir stående.
Rydd opp etter dere.
Og til alle:
God Jul!
MEN...
Jeg har fått en del klager på innlegg i denne tråden.
Jeg håper at jeg slipper å redigere noe her.
Det er helt klart at det er vesentlige mengder med irritasjon som har bygd seg opp hos enkelte.
Det er forståelig at de ønsker å uttrykke dette.
Når dette nå har kommet ut med edder og galle, regner jeg med at dere er parate til å ta selvkritikk også.
Jeg håper at dere selv ser at det er innhold her som kan virke støtende og som angrep på personer.
Det er ikke i NLCKs interesse å ha slikt liggende ute på sitt forum.
Derfor ber jeg om at samtlige som har skrevet innlegg her, går i seg selv og legger evt sinne til side, og tenker på hva de har skrevet.
Kall det "Chistmas-spirit" eller hvasomhelst, men fjern det upassende innholdet, skriv det om.
Gjør noe med det, slik at meningen blir stående.
Rydd opp etter dere.
Og til alle:
God Jul!

Moderator NLCK
-
Og godt nytt år med nye blanke ark alle sammen!ModeratorNLCK skrev:Hurra for Christmas spirit!shoe skrev:Da har jeg kjørt en Christmas spirit på mine innlegg og fant fort ut at det var raskere å slette enn å omskrive innleggene.
Benytter samtidig sjansen til å ønske alle er riktig god fredfull jul.
Stein

- Bjørn Inge
- Ble med: man feb 14, 2005 6:55 pm
- Lokasjon: stjørdal
Jeg finner denne tråden veldig merkelig. Hvis det er sånn at det er upassende språk eller personangrep eller hva som helst og at det er mye av det så burde heller de aktuelle innleggene slettes eller evt slette hele tråde. Sånn som det er nå så skjønner jeg ikke noe som helst av tråden fordi det står jo bare "chrismas spirit" ørten plasser. Forvirrende og merkelig måte å sensurere på.
smaug
-
Moderator er helt enig i at historien bør stå uforandret.Even skrev:Og dette poengterer innlegget mitt på en glimrende måte!
Sensur og redigering fører ingensteds henn. Det eneste man kan lære av er historien.
Dette for at det skal være lettere å forstå for folk som leser tråder i ettertid.
Det regner jeg som sikkert at alle på forumet er enige i.
Likevel har enklete innlegg et innhold som kan oppfattes som støtende, upassende eller direkte injurierende for enkeltpersoner.
Hvis du mener at slike innlegg ikke bør redigeres eller modereres, hva mener du/dere da bør gjøres, med slike innlegg?
Hvis det finnes andre alternativer er de særdeles velkomne!
Det ingen skriver noe som som kan oppfattes som støtende, upassende eller direkte injurierende er selvfølgelig det beste,
men det er dessverre ikke alltid slik..
Moderator NLCK
-
Jeg beklager og forstår at det er problemer med å følge tråden her.smaug skrev:Jeg finner denne tråden veldig merkelig. Hvis det er sånn at det er upassende språk eller personangrep eller hva som helst og at det er mye av det så burde heller de aktuelle innleggene slettes eller evt slette hele tråde. Sånn som det er nå så skjønner jeg ikke noe som helst av tråden fordi det står jo bare "chrismas spirit" ørten plasser. Forvirrende og merkelig måte å sensurere på.
Det kan sikkert sies en del om både tråden, innlegg og redigering men,
jeg vil berømme den jobben som er gjort og jeg håper at både de involverte og særlig alle andre har lært av dette.
En bi-effekt av redigering er at tråden kanskje blir vanskelig å følge.
Men jeg vil heller ha en tråd som er vanskelige å følge i forhold til en som har upassende eller injurierende innhold.
Det håper jeg dere forstår.
Når det er sagt, håper jeg også at ALLE forstår at INGEN er tjent med redigering, moderering eller annen sensur av innlegg.
Derfor ber jeg om at ALLE følger Evens eksempel i hans innledene innlegg:
GODT NYTT ÅREven skrev:Tenk før du skriver og trykker på send-knappen!
Moderator NLCK
-
Jeg ba folk om selv å redigere det hadde skrevet siden jeg ikke ville involvere meg i denne tråden. Dette har folk gjort.smaug skrev:Slett innlegget, eller hvis det tar av, slett tråden. Er det injurierende, fjern/steng vedkommende fra forumet hvis det gjentar seg så mange ganger at innlegget ikke kan stå. Å bare fylle inn svada istedenfor, er kosmetikk!
Forumets medlemmer har selv ordnet det slik.
Til informasjon, har ikke medlemmene på forumet mulighet til å slette innlegg på forumet.
Hvis innleggene bare hadde blitt fjernet ville det vært en del svar på disse innlegg som likevel hadde blitt stående og laget rot i tråden.
Uansett blir det ikke bra.
Moderator NLCK
Er vel nettopp derfor jeg mener at da er det like greit å slette hele tråden, for se nå på hva som står igjen. Er som et juletre på 1. nyttårsdag! Kanskje lage en liten "Til etterettning" tråd hvor problemet blir tatt opp men hvor ingen kan kommentere slik som før. Rett og slett en tråd der det blir nevt hva som er blitt lært og en henvisning til forumets regler. Der står jo konsekvensene for for slike typer innlegg som tydeligvis har kommet fram her.
I rest my case.
I rest my case.
smaug
Det er vel ikke noen grunn til å slette den? Det første som står her er jo ganske fornuftig, og så kommer det jo frem etterhvert at innleggene er redigert. Så kan jo folk skrive sånn:
Edit: Jeg slettet et avsnitt, jeg var litt sint da jeg skrev, og ser at det ble litt mye...
eller:
Redigert: Jeg tok bort noe jeg mente ikke egnet seg på trykk
Edit: Jeg slettet et avsnitt, jeg var litt sint da jeg skrev, og ser at det ble litt mye...

eller:
Redigert: Jeg tok bort noe jeg mente ikke egnet seg på trykk

Jon peker i riktig retning synes jeg.
Folk må stå for det de allerede har skrevet og ikke erstatte alt sammen med f.eks. "christmas spirit". Dersom det er avsnitt eller passasjer i teksten som er injurierende eller upassende redigerer man innlegget og skriver hva man har gjort. Dermed opprettholdes meningen og sammenheng i ting i rimelig grad.
Dette gir fornuftige signaler til de som leser og viser moral blant forumets medlemmer. Jeg tror rett og slett det vil virke oppdragende!

Folk må stå for det de allerede har skrevet og ikke erstatte alt sammen med f.eks. "christmas spirit". Dersom det er avsnitt eller passasjer i teksten som er injurierende eller upassende redigerer man innlegget og skriver hva man har gjort. Dermed opprettholdes meningen og sammenheng i ting i rimelig grad.
Dette gir fornuftige signaler til de som leser og viser moral blant forumets medlemmer. Jeg tror rett og slett det vil virke oppdragende!

-
etc RB
Hei jeg har kjent RB sden han var 11 år ( og familien ) ,har aldri hørt noe om at han har handlet med uærlige deler eller , eller biler.Han kan virke noe mer kreativ enn andre, men hva så.Jeg kjøpte HJ60 i fjor og da var det en selvfølge at jeg meldte meg inn i NLCK. Det er vel ikke mange som har promotert NLCK på en så positiv måte som RB ( i mine øyne )Har også kjøpt OME støt dempere , samt en styredemper alt på faktura fra Bertelsen DK . Tok selv inn en henger som reisegods,og det var tolla i larvik som nevnte det for meg . Jeg hadde nesten glemt at jeg kjøpte nye Grabber 33x12,5 i våres men det var E 18 motorsenter, men det var sånn at dette lå på nett. Jeg fikk et tips fra RB om dette . Men alt ble jo betalt til det nevnte firma . men hvorfor kommer det ikke inn noe fra alle de som har kjøpt dekk, fjører, etc ,det må jo være endel? det er veldig stille fra de . Men sånn til slutt , nå er jula over og jeg antar at RB vil søke juridisk bistand ang enkelte påstander . Ellers ett Godt Nytt år til alle Cruisere fra en gammel HJ60 og eieren Odd kr Sanner .
HJ 60 nesten ikke rust ?