MartinG's HJ60.

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

ok... det tipset tar jeg alvorlig.... har ikke brukt grunning under... brukt owatrol der... spørs om jeg skal børste bort igjen der jeg har brukt grunning.... har vært veldig i tvil om dette... har hørt om syregrunning.. som etser seg fast i stålet.. men aldri sett det til salgs...
Brukeravatar
Eivind37
Ble med: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Lokasjon: Mandal

Innlegg av Eivind37 »

Owatrol...dvs penetrenede owatrol er et kjempeprodukt...så det er godt nok i massevis!
Syregrunning som du nevner...eller reaksjonsgrunning....er et produkt av veldig høy kvalitet...som reagerer med overflaterust og binder....men til en pris av ca 1000 kr pr liter.
Epoxygrunning har veldig gode rusthindrende egenskaper...og er i motsetning til andre grunninger tett...dvs trekker ikke vann. Den koster veiledende ca 250 kr pr boks som er 0.8 liter. det er en tokomponent grunning med herder.
Kan med fordel sprøytes, men må da tynnes litt...og sprøytes med grunningsdyse...dvs 1,8mm dyse. Med lakkdyse på 1,4 - 1,5 vil du få ganske mye sprøytetåke :D
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

da blir det epoxy alle steder det skal lakkeres...
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

En liten oppdatering her.

Ikke det at det har skjedd så veldig mye.. kjøpt og montert nye 265/75/15 piggfrie dekk,,,, Dean Wintercat.... så veldig fine ut, store nok syns jeg, Bilen ble pen.. :)

Mangler fortsatt sveising av sete og beltefeste bak med forsterkning
blir vel no hjemmelaga . Går vel ikke an å fa tak i forsterkningsplatene som sitter i innerskjærmen Også må baklyskaoset ordnes opp i.
Og bilen må få et deilig tjukt lag med understellsmasse
Så er det avgårde til første eu kontroll siden 2001, håper den går greit igjennom så jeg kan bruke den snart (helst før jeg må kjøpe enda et sett med dekk ,til sommerbruk) sikkert no annet som må gjøres etterhvert og jeg har ikke tenkt å gi meg før den er strøken innvendig og utvendig.. :twisted:
Vedlagte filer
wintercatsst.jpg
wintercatsst.jpg (2.66 KiB) Vist 8126 ganger
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

skikkelig bra bilde!
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Innlegg av dracan »

Kunne kostet på deg ett bilde av bil med dekk da :D
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

jeg veit jeg veit.... :oops:

kommer snart selvfølgelig....fotoapparat inngår hittil ikke i verktøykassa..
noe som jeg angrer på , bare en idiot rustsveiser en hel bil uten å ta bilde av alle store stygge hull.... nå har jeg jo ikke bevis for alt jeg har gjort (jaja.. er vel ikke så strøkent at det ikke syns.. ikke alt i hvertfall) :wink:
eppy
Ble med: tir sep 14, 2004 4:43 pm
Lokasjon: Oslo

Innlegg av eppy »

Har den sveisinga i innerskjermen jeg og.Må tatt den før jeg tar bilen på eukontroll.Sikkerhetsbeltet har festet i denne.Kan bli tøff bil av det der.Sandfarga er kult.Exen min var jo sand.
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

mm liker fargen godt..har ikke sett så mange sånne ... vet om en til i oslo.. er litt usikker om jeg skal beholde taket svart eller ikke...gjør jo bilen litt unik men er ikke orginalt tror jeg.... men det blir seinere... nå må bilen taes i bruk så fort som mulig... drittlei av volvo 740 (jævla bensinsvineri)
Brukeravatar
Pirkka
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Innlegg av Pirkka »

marting skrev:mm liker fargen godt..har ikke sett så mange sånne ... vet om en til i oslo.. er litt usikker om jeg skal beholde taket svart eller ikke...gjør jo bilen litt unik men er ikke orginalt tror jeg.... men det blir seinere... nå må bilen taes i bruk så fort som mulig... drittlei av volvo 740 (jævla bensinsvineri)
martig jeg kan ta 740 hvis ikke du vil ha :lol: Hadde selv makan 740 fra 1987 til 2005 650000km tellern alrid noen problem :wink:
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

jau... den selges til høystbydende under 2500 kr så snart HJ60'n har fått skilta... joda 740'n har vært fin den.... 7500spenn kjørt 12000 siden jeg fikk den.. bare brukt penger på olje og masse på bensin...
Brukeravatar
Pirkka
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Innlegg av Pirkka »

Hvilken modell er 740 ,km ,når er neste EU-kontroll :roll: mye rust :?:
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

85 265 tusen bra automat, starter alltid, det meste funker.. noe rust, men ingen hull slitent interiør, ny eksos. EU skal egentlig tas denne måned.. er nok best egna som delebil, jeg kommer til å betale årsavgift men EU dropper jeg, trenger den bare noen måneder til. skal huske på deg når tiden kommer.. :)
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

En liten oppdatering her . Fikk sveisa på forstærkning til sikkerhetsbelte og bakseteryggbraketter sist helg...Ål videregående skole donerte fine tjukke platebiter..
Kom også et stykke med baklys-kaoset.. Ble litt forbanna på alt ledningssurret, hengerfestestrømmen er tjuvkobla inn på alt det andre med sånne ubrukelige klemmeskjøter. rart det der..
Ble ikke HJ60 levert med hengerfeste fra fabrikken?

Nærmer seg nå! litt mer elektrikerjobb og en helg med understellsmasse så blir det PKK... moro! :P kommer litt bilder snart
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

her står den nå stakkars!
Vedlagte filer
IMG_0440[1].jpg
IMG_0440[1].jpg (30.5 KiB) Vist 7442 ganger
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

nye dekk.... dean wintercat 265/75/15
Vedlagte filer
IMG_0442[1].jpg
IMG_0442[1].jpg (27.42 KiB) Vist 7441 ganger
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

ser ut som bakfjærene har løsna litt.. fortsatt hard men det sitter i hvertfall ikke dønn fast
Vedlagte filer
IMG_0441[1].jpg
IMG_0441[1].jpg (29.35 KiB) Vist 7440 ganger
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

nye fester til tryggleikstroppen.. 3mm plate sveisa rundt hele og sveisen forseglet med verdens beste fugemasse (tec7) også ferdig med setebraketten på innsiden
Vedlagte filer
IMG_0443[1].jpg
IMG_0443[1].jpg (42.2 KiB) Vist 7439 ganger
Brukeravatar
marting

Innlegg av marting »

:D nå er det snart slutt på å stå ute i kulde og regn ,og å kjøre 23 mil for hver ting som skal fikses... endelig..

blir deling av garasje her i nærheten med "turbokjell"

en økt til på Ål for å få til baklys og en omgang med understellsmasse så blir det flytting :lol:
Brukeravatar
Bjerke
Ble med: man jul 03, 2006 8:11 pm
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Bjerke »

Ja det blir greier, kommi deg hjem igjen nå a. Håper den eu kontrollen går bra da, ellers så fikser vi det her på vestkanten :P Må få meg en LC snart jeg å, viktig altså.
xHJ60 xHDJ80 xLC90AT
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
Svar

Tilbake til «Garasje»