MartinG's HJ60.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Owatrol...dvs penetrenede owatrol er et kjempeprodukt...så det er godt nok i massevis!
Syregrunning som du nevner...eller reaksjonsgrunning....er et produkt av veldig høy kvalitet...som reagerer med overflaterust og binder....men til en pris av ca 1000 kr pr liter.
Epoxygrunning har veldig gode rusthindrende egenskaper...og er i motsetning til andre grunninger tett...dvs trekker ikke vann. Den koster veiledende ca 250 kr pr boks som er 0.8 liter. det er en tokomponent grunning med herder.
Kan med fordel sprøytes, men må da tynnes litt...og sprøytes med grunningsdyse...dvs 1,8mm dyse. Med lakkdyse på 1,4 - 1,5 vil du få ganske mye sprøytetåke
Syregrunning som du nevner...eller reaksjonsgrunning....er et produkt av veldig høy kvalitet...som reagerer med overflaterust og binder....men til en pris av ca 1000 kr pr liter.
Epoxygrunning har veldig gode rusthindrende egenskaper...og er i motsetning til andre grunninger tett...dvs trekker ikke vann. Den koster veiledende ca 250 kr pr boks som er 0.8 liter. det er en tokomponent grunning med herder.
Kan med fordel sprøytes, men må da tynnes litt...og sprøytes med grunningsdyse...dvs 1,8mm dyse. Med lakkdyse på 1,4 - 1,5 vil du få ganske mye sprøytetåke

En liten oppdatering her.
Ikke det at det har skjedd så veldig mye.. kjøpt og montert nye 265/75/15 piggfrie dekk,,,, Dean Wintercat.... så veldig fine ut, store nok syns jeg, Bilen ble pen..
Mangler fortsatt sveising av sete og beltefeste bak med forsterkning
blir vel no hjemmelaga . Går vel ikke an å fa tak i forsterkningsplatene som sitter i innerskjærmen Også må baklyskaoset ordnes opp i.
Og bilen må få et deilig tjukt lag med understellsmasse
Så er det avgårde til første eu kontroll siden 2001, håper den går greit igjennom så jeg kan bruke den snart (helst før jeg må kjøpe enda et sett med dekk ,til sommerbruk) sikkert no annet som må gjøres etterhvert og jeg har ikke tenkt å gi meg før den er strøken innvendig og utvendig..
Ikke det at det har skjedd så veldig mye.. kjøpt og montert nye 265/75/15 piggfrie dekk,,,, Dean Wintercat.... så veldig fine ut, store nok syns jeg, Bilen ble pen..

Mangler fortsatt sveising av sete og beltefeste bak med forsterkning
blir vel no hjemmelaga . Går vel ikke an å fa tak i forsterkningsplatene som sitter i innerskjærmen Også må baklyskaoset ordnes opp i.
Og bilen må få et deilig tjukt lag med understellsmasse
Så er det avgårde til første eu kontroll siden 2001, håper den går greit igjennom så jeg kan bruke den snart (helst før jeg må kjøpe enda et sett med dekk ,til sommerbruk) sikkert no annet som må gjøres etterhvert og jeg har ikke tenkt å gi meg før den er strøken innvendig og utvendig..

- Vedlagte filer
-
- wintercatsst.jpg (2.66 KiB) Vist 8128 ganger
jeg veit jeg veit....
kommer snart selvfølgelig....fotoapparat inngår hittil ikke i verktøykassa..
noe som jeg angrer på , bare en idiot rustsveiser en hel bil uten å ta bilde av alle store stygge hull.... nå har jeg jo ikke bevis for alt jeg har gjort (jaja.. er vel ikke så strøkent at det ikke syns.. ikke alt i hvertfall)

kommer snart selvfølgelig....fotoapparat inngår hittil ikke i verktøykassa..
noe som jeg angrer på , bare en idiot rustsveiser en hel bil uten å ta bilde av alle store stygge hull.... nå har jeg jo ikke bevis for alt jeg har gjort (jaja.. er vel ikke så strøkent at det ikke syns.. ikke alt i hvertfall)

mm liker fargen godt..har ikke sett så mange sånne ... vet om en til i oslo.. er litt usikker om jeg skal beholde taket svart eller ikke...gjør jo bilen litt unik men er ikke orginalt tror jeg.... men det blir seinere... nå må bilen taes i bruk så fort som mulig... drittlei av volvo 740 (jævla bensinsvineri)
martig jeg kan ta 740 hvis ikke du vil hamarting skrev:mm liker fargen godt..har ikke sett så mange sånne ... vet om en til i oslo.. er litt usikker om jeg skal beholde taket svart eller ikke...gjør jo bilen litt unik men er ikke orginalt tror jeg.... men det blir seinere... nå må bilen taes i bruk så fort som mulig... drittlei av volvo 740 (jævla bensinsvineri)

85 265 tusen bra automat, starter alltid, det meste funker.. noe rust, men ingen hull slitent interiør, ny eksos. EU skal egentlig tas denne måned.. er nok best egna som delebil, jeg kommer til å betale årsavgift men EU dropper jeg, trenger den bare noen måneder til. skal huske på deg når tiden kommer.. 

En liten oppdatering her . Fikk sveisa på forstærkning til sikkerhetsbelte og bakseteryggbraketter sist helg...Ål videregående skole donerte fine tjukke platebiter..
Kom også et stykke med baklys-kaoset.. Ble litt forbanna på alt ledningssurret, hengerfestestrømmen er tjuvkobla inn på alt det andre med sånne ubrukelige klemmeskjøter. rart det der..
Ble ikke HJ60 levert med hengerfeste fra fabrikken?
Nærmer seg nå! litt mer elektrikerjobb og en helg med understellsmasse så blir det PKK... moro!
kommer litt bilder snart
Kom også et stykke med baklys-kaoset.. Ble litt forbanna på alt ledningssurret, hengerfestestrømmen er tjuvkobla inn på alt det andre med sånne ubrukelige klemmeskjøter. rart det der..
Ble ikke HJ60 levert med hengerfeste fra fabrikken?
Nærmer seg nå! litt mer elektrikerjobb og en helg med understellsmasse så blir det PKK... moro!