Kan vi ikke spleise på ei ordentlig oljepumpe?
Motor fikk også ny olje og filter. Filteret på en 80 står på "hode" ca 40 cm ned i et virvar av rør, slanger og annet sikkert nødvendig rot.
Ikke lett å komme til. Måtte en spesialløsning til (Se bildet).
Diesel- og Luftfilter byttet.
Når jeg var under og smurte opp alle knuter, kryss og splines oppdaget jeg at på fremre mellomakksel var ikke fremre og bakre kryss "linet opp" med hverandre.
Kunne dette forklare en lett iriterende vibrasjon som er mest fremtredende i 80 - 90 km/t?
Demonterte fremre delen og roterte denne ca 150º slik at balanse vektene kom på samme side og kryssene ble linet.
Har nå veldig redusert vibrasjonsnivå. Fra 40 km/t og opp til 140 km/t avtar vibrasjonsnivået (Var på bane å testet...... eller no sånt). Vellykket.
Har også fikset blinklyset forran i fangeren. Pæra var ikke vridd runt i sokkelen... Imponerende.
Ser at det er flere som sliter med den elektriske baksperra. Når det var -15ºC her før Jul fikk jeg også den berømte Vedvarende-blinkende-sperrel-ampa. Tenkte DRITT og leste meg litt opp på temaet. Da jeg krøp under for å se på det oppdager jeg at det var kun den ene pinnen på posisjonsbryteren som var røket. Den knekte pinnen var eiret fast inni pluggen. Pluggen klarte jeg selfølgelig å ødelegge fulstendig i forsøket på å få denne ut. Hva gjør man? Ryggelys bryter fra en HJ60 går rett inn. Bare å lodde ledninger og seale koblingen. Billig fix