Afterburner skrev:Hvis du tar inn en bil fra utlandet og regger den først som varebil så vil du avgiftsmessig starte på null når du skal omregge til personbil. Hvis det er en 2000 mod. så får du 5 års bruksfradrag ved å regge den som personbil nå. Hvis du først regger den som varebil så mister du disse 5 årene og starter på null. Så det er veldig dårlig butikk og først regge den som varebil.
Uff ja, nei blir det en varebil skal den være ny i Norge. Den saken er ferdigdiskutert for min del.
Og så har jeg lyst på D4D Motor og ESP, da blir det fort dyrt.
2001 90 vx 50th/02 90 vx koster omentrent det samme som en 05 Outback. Må vel se på behovet vårt også.
Bedre å kjøpe en strøken VX varebil og evt. selge den hvis ikke biltypen passer familjens behov alikavel. Vi har en 02 impreza som får duge som familjebil en vinter men avgiftene går litt ned på en evt. LC.
Eller motsatt, selge Imprezaen og beholde Outbacken og kjøpe en som denne og ha den et par år som varebil. Er ikke den ca 100.000kr billigere en en 2005 gx?
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 4200&pos=6
Markus: Fin artikkel, rart at det skal mangle noe til seter/belter egentlig. Burde ikke alle delene som var tatt ut av bilen når den ble ombygget til varebil ligge der?
Når jeg bygde om Outbacken var alt på plass i esken med setebunnene, seteryggen stod i bilen,men de var nedslått. Betalte avgiften, par-tre timer i garasjen og det var det. Kjørte rundt med stv. på grønne skilter ei ukes tid før kontroll og nye skilt var på plass. Dettte var ok iflg. Biltilsynet så lenge avgiften var betalt etter at ombyggingssøknad var godkjent.