Påls HJ60, ikke lenger en oljesil!

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
stian f
Ble med: ons mai 12, 2004 3:02 pm
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av stian f »

4Springar skrev:ja, skjønner ikke hva som gjør dette så dyrt.
forrige prisen jeg fikk var et anslag, men da sa de en plass midt på treet mellom 3 og 4 lapper. ææh!
Du kan jo krangle litt på prisen, det er jo ikke veldig vanskelig å anslå pris på en slik jobb, det er tiden det tar og demontere/montere dysene, hvis de kjører no rens på dem og pris per ny spiss.

//stian f
"Rust never sleeps!"
LA7BRA
82 BJ42
85 LJ70 - Trenger kjærlighet
01 KDJ95 - DD
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

prøvde å krangle... til ingen nytte! kjedelige 2000 kroner dette. tror jeg bare ber om å få dysene tilbake, må kunne finne et billigere alternativ...
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

men noen som vet hva annet som er gunstig å skifte?

ser slik ut foreløbi:
6stk: 11176-56010 Seat, injection nozzle
6stk: 11177-47010 Gasket, injection nozzle
6stk: 23654-46010 Washer (for ring packing)
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

Nei det skulle være alt det...

Vær veldig nøye med at de små messingdrittene som skal lengst ned i hullet havner rett... fort gjort å sette de litt på skrå oppetter kanten.. og det merker du ikke når du skrur til igjen..

Tvitvi... håper du merker stor forskjell da! ellers er det jo litt antiklimaks.. :roll:
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

marting skrev:Vær veldig nøye med at de små messingdrittene som skal lengst ned i hullet havner rett... fort gjort å sette de litt på skrå oppetter kanten.. og det merker du ikke når du skrur til igjen..
Tenkte litt på det, det er vel egentlig den innerste/bakerste som blir litt vanskelig, må være slikkelig nøye der.

Noe forskjell må det da bli, to var heelt borte, de fire andre var særdeles dårlig.

Håper det blir skikkelig bra, ellers smellers det...
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

Hmm... du skulle bare skrudd de ut og sendt de til Holmlia ! Betalte 3500 der.... :roll:

Delenummer? Kan ikke verkstedet finne ut det sjøl da? de har jo et register på datan sin der sikkert alle dieselmotorer som noengang er laget ligger inne !? Hvis du kommer med en motor til de, så er det vel ikke din jobb å finne delenummeret de trenger for å gjøre jobben??
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

marting skrev:Hmm... du skulle bare skrudd de ut og sendt de til Holmlia ! Betalte 3500 der.... :roll:
Jeg fikk jo pris på ca 3500 her også, derfor leverte jeg de inn her.
Hadde jeg visst om de i aus, hadde jeg selvfølgelig ventet på de heller.
Nå kan jeg glede noen andre med de dysene...og hate megselv!

Delenummer? Kan ikke verkstedet finne ut det sjøl da? de har jo et register på datan sin der sikkert alle dieselmotorer som noengang er laget ligger inne !? Hvis du kommer med en motor til de, så er det vel ikke din jobb å finne delenummeret de trenger for å gjøre jobben??
For å få en eksakt pris hos JH-sjappa, må de ha dette nr.
Denne prisen vil jeg ha for å bruke mot de jeg har levert dysene hos, see?
Jeg valgte jo NorDiesel fordi de i utgangspunktet sa 3500+-, mens JH sa 3700+-
Senest rettet af 4Springar tor jun 04, 2009 5:18 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
knixen
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Kontakt:

Innlegg av knixen »

Det finnes jo en lov om håndverkertjenester som sier maks 20% opp uten å ringe og forklare kunden at det blir dyrere og hvorfor. Så i utgangspunktet skal du ikke trenge å betale mer enn 4200,-

btw, har gummi til deg her om en times tid...
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

knixen skrev:Det finnes jo en lov om håndverkertjenester som sier maks 20% opp uten å ringe og forklare kunden at det blir dyrere og hvorfor. Så i utgangspunktet skal du ikke trenge å betale mer enn 4200,-

Ja, vet det, men finner den ikke... tenkte å ha noe å banke i bordet om de ikke tar seg sammen.

Eg kommer over, men har du plass å ha de liggende til jeg får 60'n i drift? e straks på vei.
Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

4Springar skrev:
knixen skrev:Det finnes jo en lov om håndverkertjenester som sier maks 20% opp uten å ringe og forklare kunden at det blir dyrere og hvorfor. Så i utgangspunktet skal du ikke trenge å betale mer enn 4200,-

Ja, vet det, men finner den ikke... tenkte å ha noe å banke i bordet om de ikke tar seg sammen.

Eg kommer over, men har du plass å ha de liggende til jeg får 60'n i drift? e straks på vei.
Jada, har plass... :)

kan se om jeg finner loven... (btw så er du også håndverker... :wink: )
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

http://lovdata.no/all/hl-19890616-063.html#32

jeg tok feil, det er maks 15% høyere pris... les paragraf 32-2 og 33, samt paragraf 9.

Rimelig grei å slå i bordet med! Jeg vil tro deres ekstrakostnader er vanskelig å dokumentere når du har levert dysene løse....

Spørsmålet er jo også om de bestrider avtalt pris?

Er du NAF medlem?

Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

ny gummi...
Vedlagte filer
AT-dekk, mine nye og mine gamle... hi hi... mtr`ene står på asfalten, så de er ikke riktig så høye irl...
AT-dekk, mine nye og mine gamle... hi hi... mtr`ene står på asfalten, så de er ikke riktig så høye irl...
008.JPG (37.14 KiB) Vist 4188 ganger
one happy camper!!!
one happy camper!!!
002.JPG (48.19 KiB) Vist 4188 ganger
med beadlocksringer = NICE!!!
med beadlocksringer = NICE!!!
001.JPG (44.81 KiB) Vist 4188 ganger

Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

knixen skrev:AT-dekk, mine nye og mine gamle... hi hi... mtr`ene står på asfalten, så de er ikke riktig så høye irl...
AT dekk ja, i forhold til dine! trur det bli å funke greit til mitt bruk! ;)
Blir nok good looking med sorte felger og elokserte beadlocks...
Stresser ikke me å få de på, mulig jeg hiver ett på felg for å se hvordan det blir i forhold til bredderene og BL. Så er det sandblåsing av felgene, sveise innerringen, lakke, bolte og druse på.
Noen som er stødig på sveisinga her i omegn? Eller besitter sandblåseutstyr?
knixen skrev:jeg tok feil, det er maks 15% høyere pris... les paragraf 32-2 og 33, samt paragraf 9.

Rimelig grei å slå i bordet med! Jeg vil tro deres ekstrakostnader er vanskelig å dokumentere når du har levert dysene løse....

Spørsmålet er jo også om de bestrider avtalt pris?

Er du NAF medlem?
Ja, er naf-medlem. Kansje jeg skal høre med de om dette...

EDIT: Fjernet noe tekst her etter en samtale med en på verkstedet.
Jeg kom med et usaklig utbrudd som jeg beklager ovenfor verkstedet og trekker tilbake.
Senest rettet af 4Springar tor jun 04, 2009 5:16 pm, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Har nå snakket med Naf-advokatene, og de sier det er vanlig at kunden blir tatt bakfra i slike situasjoner, der avtalen i utgangspunktet bare er muntlig.
Så LÆR av mine feil, aldri inngå en muntlig avtale...ever!
Om jeg ikke henter ut dysene til prisen de forlanger, ender jeg med et inkasso-krav fra diesel-sjappa, og det fordyrer greia ytterligere.
Triste greier, det værste er at jeg ikke skjønner HVORFOR prisen plutselig blir 2000,- dyrere en oppgitt.

Dette endrer litt... Dysene jeg var så dum å kjøpe fra australia får jeg neppe solgt med det første, så der er 2000 utestående. dvs 4000 utestående denne måneden. Det er dieselpengene og prisen for de to endeleddene jeg må skifte før ferieturen, som også betyr at det ikke blir landstreff på meg.

Men om noen ønsker å kjøpe et sett nyoverhalte dyser kan de gjerne få kjøpe et hos meg.
Da vil jeg kansje få råd til de to endeleddene jeg mangler.
Brukeravatar
Eivind37
Ble med: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Lokasjon: Mandal

Innlegg av Eivind37 »

Usjameg da!

Men en annen ting du kan slå i bordet med er:

I følge inkassoloven kan ikke et omstridt krav inndrives!

For et firma koster det ganske mye å sende et krav til inkasso, så frem de ikke selger fordringen til inkassoselskapet (Det kalles Factoring!) Et omstridt krav vil nok ingen inkassoselskap kjøpe...i så fall til veldig lav pris av pålydende..
Det det ender med her da er at de må ta ut forliksklage, og du og firmaet må møte i forliksrådet (Som regel!)
Summa summarum så blir dette veldig mye bry for firmaet i både tid og penger!

Dette er hvis du har lyst til å være litt ekkel da :twisted: :lol:
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

Du må jo bestride kravet som Eivind nevner her, så ikke godta dette. Jeg kan godt komme å krangle for deg, evt så får du hjelp av Glenn vår gode snart-jurist kranglefant...

Et bestridt krav vil som nevnt ikke kunne sendes til inkasso, og gjør de de så taper de ytterligere penger.

Tror faktisk ikke de kan sende kravet til inkasso uten å levere delene til deg først. Så her truer de i tilfelle men noe som ikke er i henhold til loven...

Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

knixen skrev: Tror faktisk ikke de kan sende kravet til inkasso uten å levere delene til deg først. Så her truer de i tilfelle men noe som ikke er i henhold til loven...
For å ha det på det rene, så har de ikke truet med noe inkasso eller slikt.
Det var bare en av mulighetene NAF-advokaten gjorde meg oppmerksom på, at ofte i slike tvister endte det med at kunden ikke avhentet varen, siden den muntlige avtalen allerede var brutt.
Skal snakke med forbrukerrådet i morra, så får jeg ta et standpunkt da.
Er selvfølgelig dumt av meg å levere inn dysene uten skriftlig prisavtale, men var så sikker på at dette var en ok deal ettersom alle andre i dette landet får overhalt dysene sine til 2h motorer til denne prisen. (3500)
Brukeravatar
knixen
Kontakt:

Innlegg av knixen »

4Springar skrev:
knixen skrev: Tror faktisk ikke de kan sende kravet til inkasso uten å levere delene til deg først. Så her truer de i tilfelle men noe som ikke er i henhold til loven...
For å ha det på det rene, så har de ikke truet med noe inkasso eller slikt.
Det var bare en av mulighetene NAF-advokaten gjorde meg oppmerksom på, at ofte i slike tvister endte det med at kunden ikke avhentet varen, siden den muntlige avtalen allerede var brutt.
Skal snakke med forbrukerrådet i morra, så får jeg ta et standpunkt da.
Er selvfølgelig dumt av meg å levere inn dysene uten skriftlig prisavtale, men var så sikker på at dette var en ok deal ettersom alle andre i dette landet får overhalt dysene sine til 2h motorer til denne prisen. (3500)
Vil tro et skriftlig tilbud fra et par tre andre sjapper vil kunne sannsynligjøre den muntlige avtalen, også det om du har innlegg her hvor du har nevnt avtalt pris som er datert tidligere enn da du fikk opplyst ny pris...

Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

sant nok, skal få tilbud fra de nærliggende verkstedene.
Og som StianF nevnte tildligere i tråden, på 80'n som har mer avanserte dyser betalte de mindre en det kreves av meg, og som martin også viser til ligger prisen normalt på 3500. Tar en telefon til NipponDenso i samme slengen i morra. Har jo tidligere vært opplyst her på forumet om priser ca 3500, derfor syntes jeg det virket riktig da jeg og fikk den prisen.
Brukeravatar
4Springar
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Fikk trivelig besøk i friluftsgarasjen i dag, og vi testet hvordan det ble med vinsj på Per Martin sin Troopie. Gir rette stuket, ingen tvil om det!
BildeBilde

En anna ting jeg har glemt, er jo girkula, den er FANTASTISK! kjøpte den og en skikkelig øl-åpner til meg selv i bursdagsgave. Størrelsen er fantastisk, skikkelig retro look med godlogoen midt på. Ølåpneren blir montert til tørste passasjerer... 8)
BildeBilde
Vedlagte filer
hj45-60pano.jpg
hj45-60pano.jpg (28.63 KiB) Vist 4541 ganger
Senest rettet af 4Springar søn jun 07, 2009 11:12 pm, rettet i alt 1 gang.
Svar

Tilbake til «Garasje»