Montere rustfritt 3" med gjennomstrømningspotte...

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
ErlendB
Innlegg: 53
Ble med: fre jun 20, 2008 4:49 pm
Lokasjon: Langhus
Kontakt:

Montere rustfritt 3" med gjennomstrømningspotte...

Innlegg av ErlendB »

Jeg har fått et pristilbud på 5000,- for rustfritt 2.75" med 3" gjennomstrømingspotte fix ferdig montert (dvs. alt fra cat. og akterover).

Høres dette helt ok ut, eller var det dyrt? Må jo bygges for hånd.

Det andre jeg lurer på, er om det blir litt grommere lyd i LC`n etter at dette er montert, eller er det hipp som happ? :D
Ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid...
Sjekk garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7568
Brukeravatar
Haugens 80
Innlegg: 1150
Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
Lokasjon: Bø I Telemark

Innlegg av Haugens 80 »

Prisen va de nå ingen ting og si på syns eg men :D Men litt meire bromm vill de nåkk bli ja.
Me fart går alt..
Brukeravatar
Rullegud
Innlegg: 76
Ble med: fre mar 14, 2008 11:56 am
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Rullegud »

Alt fra hvor??? Har du katalysator?
LANDCRUISER, fordi du fortjener det!!
Arne
HDJ80
R80GS,XL600R,GL1100
Brukeravatar
ErlendB
Innlegg: 53
Ble med: fre jun 20, 2008 4:49 pm
Lokasjon: Langhus
Kontakt:

Innlegg av ErlendB »

Rullegud skrev:Alt fra hvor??? Har du katalysator?
Ikke det jeg kan skjønne... mulig det har gått litt varmt for han som ga pristilbudet, men jeg regner med at det er fra foran den midtre potta han tenkte på?
Ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid...
Sjekk garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7568
Brukeravatar
masterpetter
Innlegg: 728
Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
Lokasjon: Halden

Innlegg av masterpetter »

Lyden fikk en dypere frekvens på min, bråker ikke noe mer, men som sagt,dypere brom(Fin fin lyd).
Jeg har 3" downpipe direkte fra turboen, og 3" helt ut med en stor potte, og en liten bakerst akkurat som det er originalt. Jeg ble veldig fornøyd med at det ikke bråker noe mer, men høres litt mer maskulin ut.
Prisen du fikk virker grei, men det er nok lurt med downpipe , og 2,75" eller 3" hele veien for å få noen effekt ut av dette. Flaskehalsen er størst i bendet direkte etter turboen. Svendsen eksos skulle ha 7-8000 fra bendet etter turboen og bakover som en sammenligning til prisen du fikk. Jeg gjorde det selv mye billigere(mye pes velogmerke) + downpipe bestilt fra Australia.
Fin bil forresten :D
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.

FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208

HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Brukeravatar
ErlendB
Innlegg: 53
Ble med: fre jun 20, 2008 4:49 pm
Lokasjon: Langhus
Kontakt:

Innlegg av ErlendB »

petter skrev:Lyden fikk en dypere frekvens på min, bråker ikke noe mer, men som sagt,dypere brom(Fin fin lyd).
Jeg har 3" downpipe direkte fra turboen, og 3" helt ut med en stor potte, og en liten bakerst akkurat som det er originalt. Jeg ble veldig fornøyd med at det ikke bråker noe mer, men høres litt mer maskulin ut.
Prisen du fikk virker grei, men det er nok lurt med downpipe , og 2,75" eller 3" hele veien for å få noen effekt ut av dette. Flaskehalsen er størst i bendet direkte etter turboen. Svendsen eksos skulle ha 7-8000 fra bendet etter turboen og bakover som en sammenligning til prisen du fikk. Jeg gjorde det selv mye billigere(mye pes velogmerke) + downpipe bestilt fra Australia.
Fin bil forresten :D
Ja, når en først skal ta`n ut, så hvorfor ikke ta`n helt ut! :D
Har du noen nettadresser for dette i Australia eller andre steder i verden for den del? Hadde vært gøy å letta kontoen for litt kroner slik at Cruiser`n fikk litt mindre motstand i utblåsninga og litt grovere mål. :wink:
Ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid...
Sjekk garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7568
Brukeravatar
masterpetter
Innlegg: 728
Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
Lokasjon: Halden

Innlegg av masterpetter »

Jeg tror det er lurt,du har jo allerede intercooler, og KCR kanskje? De tre sammen gjør seg godt. Her er en link, firmanavnet staår også der: http://www.slck.se/showthread.php?t=795
Jeg kjøpte den av en finne, men han hadde kjøpt den der. Det er veldig mye fint å få til Prado(som landcruiser 90 heter i Australia) i Australia.
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.

FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208

HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Brukeravatar
ErlendB
Innlegg: 53
Ble med: fre jun 20, 2008 4:49 pm
Lokasjon: Langhus
Kontakt:

Innlegg av ErlendB »

petter skrev:Jeg tror det er lurt,du har jo allerede intercooler, og KCR kanskje? De tre sammen gjør seg godt. Her er en link, firmanavnet staår også der: http://www.slck.se/showthread.php?t=795
Jeg kjøpte den av en finne, men han hadde kjøpt den der. Det er veldig mye fint å få til Prado(som landcruiser 90 heter i Australia) i Australia.
Da har jeg sendt en forespørsel til de gutta som lager anlegg der nede/borte. Blir spennede å høre hva de har. :)
Ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid...
Sjekk garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7568
OP
Innlegg: 35
Ble med: man des 18, 2006 9:03 am
Lokasjon: Sarpsborg

Innlegg av OP »

Jeg fikk mitt 3" rustfrie anlegg laget av et firma i Spydeberg, Østfold som heter Ferrita. Ble meget bra! Og hyggelige folk. Du kan jo sjekke hva de skal ha også. En av gutta der kjører LC selv (90). Prøv i så fall tlf. 97170700.
Brukeravatar
ErlendB
Innlegg: 53
Ble med: fre jun 20, 2008 4:49 pm
Lokasjon: Langhus
Kontakt:

Innlegg av ErlendB »

OP skrev:Jeg fikk mitt 3" rustfrie anlegg laget av et firma i Spydeberg, Østfold som heter Ferrita. Ble meget bra! Og hyggelige folk. Du kan jo sjekke hva de skal ha også. En av gutta der kjører LC selv (90). Prøv i så fall tlf. 97170700.
Jeg bor jo ikke langt unna, husker du hvor mye du måtte ut med for det?
Ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid...
Sjekk garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7568
OP
Innlegg: 35
Ble med: man des 18, 2006 9:03 am
Lokasjon: Sarpsborg

Innlegg av OP »

Jeg betalte kr. 8000 for anlegget til min hdj80 helt fra turboen og ut bak, -de hadde ikke laget til denne modellen tidligere, så de hadde ikke mal. Hvis det er 90 du har, så vet jeg de har laget til den tidligere, så mulig det betyr noe for prisen. Resultatet ble i hvert fall meget bra på min 80 synes jeg.
Brukeravatar
ErlendB
Innlegg: 53
Ble med: fre jun 20, 2008 4:49 pm
Lokasjon: Langhus
Kontakt:

Innlegg av ErlendB »

OP skrev:Jeg betalte kr. 8000 for anlegget til min hdj80 helt fra turboen og ut bak, -de hadde ikke laget til denne modellen tidligere, så de hadde ikke mal. Hvis det er 90 du har, så vet jeg de har laget til den tidligere, så mulig det betyr noe for prisen. Resultatet ble i hvert fall meget bra på min 80 synes jeg.
Ja da har jeg sendt en forespørsel til dem og, så får vi se om det blir noe mer lyd i Cruiser`n når jeg kommer tilbake fra sjøen. Fiiine greier! :wink:
Ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid...
Sjekk garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7568
Brukeravatar
ErlendB
Innlegg: 53
Ble med: fre jun 20, 2008 4:49 pm
Lokasjon: Langhus
Kontakt:

Innlegg av ErlendB »

ErlendB skrev:
OP skrev:Jeg betalte kr. 8000 for anlegget til min hdj80 helt fra turboen og ut bak, -de hadde ikke laget til denne modellen tidligere, så de hadde ikke mal. Hvis det er 90 du har, så vet jeg de har laget til den tidligere, så mulig det betyr noe for prisen. Resultatet ble i hvert fall meget bra på min 80 synes jeg.
Ja da har jeg sendt en forespørsel til dem og, så får vi se om det blir noe mer lyd i Cruiser`n når jeg kommer tilbake fra sjøen. Fiiine greier! :wink:
Og der fikk jeg svar, 9000,- for komplett anlegg etter turboen. Hmm...
De hadde laget dette før, så da vet de hva som må gjøres. Da må jeg gå litt i tenkeboksen...
Ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid...
Sjekk garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7568
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3709
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

BILTEMA! :lol: :lol:

Neida.. sikkert bedre med proffmekk... :roll: .

Men hvis du først og fremst er ute etter litt mer lyd; så kan du sikkert bare kappe av foran bakre lyddemper og legge opp 3" rør sjøl derfra uten demper. Blir nok en grei "rasping" da...så kan du bruke 6000kr på no annet moro :wink:

Men det er vel begrenset hvor "grom" lyd man får fra en 4.syl diesel uansett da :wink: Blir ofte litt prompetraktorlyd kanskje?
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
masterpetter
Innlegg: 728
Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
Lokasjon: Halden

Innlegg av masterpetter »

prompetraktorlyd :shock: For en sammenligning!! ha ha,nå ble jeg nesten litt fornærmet her. Neida, det er ikke så lett å stille opp med sekser dreibenklyden i seksti`n uansett, det er noe unikt med den. :D
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.

FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208

HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Brukeravatar
ErlendB
Innlegg: 53
Ble med: fre jun 20, 2008 4:49 pm
Lokasjon: Langhus
Kontakt:

Innlegg av ErlendB »

Nå vil jeg vel helst unngå all fjertesammenlignbare lyder, bare få den litt grøvere i målet, å kan man også få bittelitt mer effekt ut av det, så er jeg nok fornøyd. Så spørsmålet er vel egentlig HVOR "grov" lyden kan bli, og samtidig litt mere sprut, for minst mulig cash...? Det begynte på 5000,- for det, og nå er vi oppe i 9000,- for full 3" etter turboen.

Så snakker vi rimelig fjert etter katta, eller dyr fjert etter turboen?

Og nei, jeg er ikke så flink med sveiseapparatet, men en jævel til å koke pasta... 8)
Ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid...
Sjekk garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7568
Brukeravatar
masterpetter
Innlegg: 728
Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
Lokasjon: Halden

Eksos

Innlegg av masterpetter »

Vi sporet littergan av her ja, fra spøk til revolver.
Det er dyrt ja, men når man først skal til, mener jeg det er like greit å ta`n fullt ut. Det er ikke mye man merker bare med 3" eksos og intercooler, men det er først når man får på KCR jeg mener man har igjen for det. Utrolig kjedelig å sitte i etterkant å angre på at man ikke bygde hele veien. men men.. det er jo en individuell vurdering, folk er jo forskjellige. nøyer du deg bare med grommere lyd, som jeg tror du får selv med 3" før første potte som Martin nevnte,så har du jo spart endel penger der, men jeg hadde bygd hele veien.
Har du KCR er det viktig å avlede varmen fra toppen. PGA original og trang insnevring rett etter turboen kan i verstefall toppen sprekke har jeg lest noen steder her på forumet og andre steder. Det er nok i spesielle tilfeller som ved tunge lass på tilhenger/campingvogn trekking og lignende.
Kanskje du fikk mer ut av dette, surf litt rundt og les her på forumet, står mye nyttig. Lykke til.
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.

FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208

HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Brukeravatar
masterpetter
Innlegg: 728
Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
Lokasjon: Halden

Innlegg av masterpetter »

Planlegger du en tur forbi Halden en dag, må du bare komme å høre og kikke hvis du har lyst.
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.

FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208

HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Svar

Tilbake til «Motor 9x»