Høres dette helt ok ut, eller var det dyrt? Må jo bygges for hånd.
Det andre jeg lurer på, er om det blir litt grommere lyd i LC`n etter at dette er montert, eller er det hipp som happ?

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Ikke det jeg kan skjønne... mulig det har gått litt varmt for han som ga pristilbudet, men jeg regner med at det er fra foran den midtre potta han tenkte på?Rullegud skrev:Alt fra hvor??? Har du katalysator?
Ja, når en først skal ta`n ut, så hvorfor ikke ta`n helt ut!petter skrev:Lyden fikk en dypere frekvens på min, bråker ikke noe mer, men som sagt,dypere brom(Fin fin lyd).
Jeg har 3" downpipe direkte fra turboen, og 3" helt ut med en stor potte, og en liten bakerst akkurat som det er originalt. Jeg ble veldig fornøyd med at det ikke bråker noe mer, men høres litt mer maskulin ut.
Prisen du fikk virker grei, men det er nok lurt med downpipe , og 2,75" eller 3" hele veien for å få noen effekt ut av dette. Flaskehalsen er størst i bendet direkte etter turboen. Svendsen eksos skulle ha 7-8000 fra bendet etter turboen og bakover som en sammenligning til prisen du fikk. Jeg gjorde det selv mye billigere(mye pes velogmerke) + downpipe bestilt fra Australia.
Fin bil forresten
Da har jeg sendt en forespørsel til de gutta som lager anlegg der nede/borte. Blir spennede å høre hva de har.petter skrev:Jeg tror det er lurt,du har jo allerede intercooler, og KCR kanskje? De tre sammen gjør seg godt. Her er en link, firmanavnet staår også der: http://www.slck.se/showthread.php?t=795
Jeg kjøpte den av en finne, men han hadde kjøpt den der. Det er veldig mye fint å få til Prado(som landcruiser 90 heter i Australia) i Australia.
Jeg bor jo ikke langt unna, husker du hvor mye du måtte ut med for det?OP skrev:Jeg fikk mitt 3" rustfrie anlegg laget av et firma i Spydeberg, Østfold som heter Ferrita. Ble meget bra! Og hyggelige folk. Du kan jo sjekke hva de skal ha også. En av gutta der kjører LC selv (90). Prøv i så fall tlf. 97170700.
Ja da har jeg sendt en forespørsel til dem og, så får vi se om det blir noe mer lyd i Cruiser`n når jeg kommer tilbake fra sjøen. Fiiine greier!OP skrev:Jeg betalte kr. 8000 for anlegget til min hdj80 helt fra turboen og ut bak, -de hadde ikke laget til denne modellen tidligere, så de hadde ikke mal. Hvis det er 90 du har, så vet jeg de har laget til den tidligere, så mulig det betyr noe for prisen. Resultatet ble i hvert fall meget bra på min 80 synes jeg.
Og der fikk jeg svar, 9000,- for komplett anlegg etter turboen. Hmm...ErlendB skrev:Ja da har jeg sendt en forespørsel til dem og, så får vi se om det blir noe mer lyd i Cruiser`n når jeg kommer tilbake fra sjøen. Fiiine greier!OP skrev:Jeg betalte kr. 8000 for anlegget til min hdj80 helt fra turboen og ut bak, -de hadde ikke laget til denne modellen tidligere, så de hadde ikke mal. Hvis det er 90 du har, så vet jeg de har laget til den tidligere, så mulig det betyr noe for prisen. Resultatet ble i hvert fall meget bra på min 80 synes jeg.