Jeg er I Indonesia på utvekslingsopphold! Og her nede har jeg blitt forelsket i en bil, Land Cruiser 40 serien! Det startet da en Indonesisk venn skulle plukke meg, og da jeg så bilen han kjørte fikk jeg hakaslepp! Den kuleste, mest maskuline og heftigste stykke bil jeg hadde sett!! Skikkelig India Jones følelse på det, bare med nye kule store dekk og felger! Indonesia er gull for denne type biler, det finnes mange skikkelig flotte Fj40 er som kjører rundt her!
Så det har seg rett og slett slik at jeg vil ha en! Men, jeg kan ikke å mekke, og det kan ikke være for dyrt! Derfor har jeg kommet opp med en plan som jeg lurte på om dere ekspertene kunne se på om lar seg gjennomføre
1. Finne en BJ 40 i Sverige, Finland, Danmark, eller lignende.
2. Må være 30år eller eldre, slik at den går som veteran! Ellers har jeg ikke råd pga skatt.
3. Kjøpe den i utlandet, helst en med minimalt med rust, og så ta den inn på verksted eller lignende og få sett over, fikset, lakkert, og satt på noe skikkelig kule dekk samt stereo.
4. Ta den inn i Norge og nyte den kuleste bilen jeg vet om!
Kan dette la seg gjøre? Tenkte meg kanskje en i prisklassen 3000 til 6000 euro, og så få på dekk osv. Hva tror dere det koster for en full lakkjobb til blå eller rød metallic lakk i sverige/finland?
Jeg håper sånn at dette går for jeg sikler hver gang jeg ser en av disse heftige bilene rulle forbi meg her jeg suser rundt på Scooter i Yogyakarta